به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه روز پنجشنبه در دومین جشنواره مردمی مبل و منبت روستای دهنو آورزمان ملایر اظهار داشت: خواستگاه تمام تولیدات صنعت مبل و منبت کشور باید از شهر ملی منبت باشد.
وی ظرفیت صنعت مبل و منبت را در ایجاد اشتغال بسیار مهم دانست و افزود: فعالان این صنعت باید در راستای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت تولیدات و جلب رضایت مشتریان حرکت کنند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم این هنر صنعت را بهترین راهکار برای رسیدن به توسعه برشمرد و گفت: امروز مبل و منبت کشور با برند ملایر به فروش می رسد.
حجت الاسلام آزادیخواه دهنوآورزمان را روستایی بدون بیکار دانست و بیان کرد: اینکه بیش از 500 تن از جوانان این روستا در حرفه منبت کاری و مبلمان مشغول به کار هستند، موجب افتخار است.
وی با بیان اینکه صنعت مبل و منبت در این روستا ریشه دوانیده است ادامه داد: صنعت مبل و منبت این روستا نباید درگیر بیکاری و مشکلات اقتصادی شود.
حجت الاسلام با اشاره به مشکلات اقتصادی و نوسانات قیمت ها در بازار ابراز امیدواری کرد: با وحدت و انسجام می توانیم بر توطئه های دشمنان غلبه کنیم و از این مشکلات با موفقیت عبور کنیم.

**پیگیر رفع مشکلات منبت کاران هستیم
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز این صنعت را در رونق اقتصادی استان بسیار اثرگذار دانست و افزود: در راستای توسعه هر چه بیشتر این صنعت به دنبال رفع مشکلات منبت کاران و فعالان این صنعت هستیم.
باب الله فتحی برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت در ملایر را موجب ورود روز افزون گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات تابستان به این شهر عنوان کرد و گفت: در تلاش برای توسعه زیرساخت های این هنر صنعت و توسعه گردشگری هستیم.
وی همچنین افزایش قابل توجه تعداد نمایشگاه ها و اشتغال در این شهرستان را نتیجه ملی شدن این صنعت برشمرد و بیان کرد: در روستایی همچون دهنوآورزمان بیش از 20 نمایشگاه فعال مبل و منبت وجود دارد.
فرماندار ویژه ملایر توسعه گردشگری این شهرستان و رونق بازار مبل و منبت را ثمره ملی شدن این هنر صنعت دانست و ادامه داد: انگور ملایر نیز در راه جهانی شدن است.
فتحی با اشاره به دستاوردهای بسیار خوب این صنعت در شهرستان و تقارن جشنواره مبل و منبت با هفته دولت و رویداد همدان 2018 گفت: همزمان با هفته دولت 118 طرح عمرانی با اعتبار 526 میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی 12 طرح عمرانی با 76 میلیارد ریال آغاز شد.
وی یادآور شد: در مجموع 134 طرح عمرانی با اعتبار 2 هزارو 260 میلیارد ریال در هفته دولت امسال در این شهرستان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
فتحی همچنین با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم، این عید بزرگ را تجلی و نمود واقعی مردم سالاری دینی عنوان کرد.

**وجود 250 کارگاه مبل و منبت فعال در روستای دهنو آورزمان
بخشدار سامن نیز دهنوآورزمان را یکی از روستاهای بدون بیکار و با سابقه طولانی در هنر مبل و منبت دانست و گفت: در حال حاضر حدود 250 کارگاه فعال مبل و منبت در این روستا وجود دارد.
مصطفی عبدالملکی افزود: بیش از 20 نمایشگاه مبل و منبت در این روستا فعال است و بیش از 500 هنرمند به صورت مستقیم و بیش از 2 هزار تن به صورت غیرمستقیم در این حرفه فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه با ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر و برگزاری جشنواره ملی تعداد کارگاه ها و نمایشگاه های مبل و منبت در این روستا از سال گذشته تاکنون 2 برابر شد بیان کرد: از صفر تا صد تولید مبل و منبت در این روستا انجام می شود.
بخشدار سامن ادامه داد: برادران روستایی از اوایل انقلاب هنر منبت کاری را وارد این روستا کردند که تاکنون این هنر صنعت به عنوان یک شغل پردرآمد و پررونق در این روستا در حال افزایش است.
عبدالملکی در عین حال ورود دستگاه سی ان سی را تهدیدی جدی برای این هنر صنعت دانست و بیان کرد: در این راستا ممکن است تغییراتی در حرفه فعالان این صنعت ایجاد شود.
وی تاکید کرد: صنعت مبل و منبت نیازمند حمایت و نظارت بیشتر است تا شاهد رکود این حرفه نباشیم.
یکی از اعضای هیات مبل و منبت روستای دهنوآورزمان نیز گفت: این روستا سال گذشته در زمینه اشتغالزایی به عنوان روستای نمونه و شاخص استان معرفی شد.
محمود روستایی فر بیمه کارگاه های مبل و منبت و نجاری، تهیه مواد اولیه، تغییر شغل منبت کاران و نجاران و روی آوردن به باغداری و سیر چینی و حمایت کارگاه های مبل و منبت برای جلوگیری از تعطیلی آنها را از عمده ترین مشکلات این هنرصنعت برشمرد.
به گزارش ایرنا، اردیبهشت ماه سال گذشته ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد که درهمین راستا دومین جشنواره ملی مبل و منبت از 31 مردادماه در این شهرستان آغاز شده و امروز هشتم شهریور ماه به اتمام می رسد.
روستای دهنوآورزمان از توابع بخش سامن و دارای یک هزارو 700 نفر جمعیت است و با فعالیت بیش از 500 هنرمند در صنعت مبل و منبت یکی از روستاهای بدون بیکار است.
7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.