اسماعیل غنیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود : در مجموع تاکنون 162 طرح اشتغال روستایی با میزان تسهیلات یکهزار و 131 میلیارد ریال مصوب شده و 141 طرح با 675 میلیارد ریال تسهیلات در بانک ها به انعقاد قراداد انجامیده و به 121 طرح به میزان 450 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان این که تسهیلات اشتغال روستایی مهم‌ترین تسهیلاتی است که به خاطر نرخ پایین 6 درصد در مناطق روستایی و عشایری برای ایجاد فرصت شغلی و رونق تولید ارایه می‌شود، تاکید کرد: مدت اجرای طرح 2 سال با یک سال تنفس و 6 سال بازپرداخت است که یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید در بخش توانمند کردن و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با میزان اشتغالزایی قابل توجه و بازپرداخت طولانی مدت است.
غنیان، جمعیت و تعداد بیکاران را 2 شاخص تعیین کننده در میزان سهمیه اعتبارات هر شهرستان ذکر و اضافه کرد : بر اساس این 2 شاخص، سهمیه اعتبارات شهرستان شاهرود و دامغان به ترتیب 330 و 140 میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بیان کرد: سهمیه شهرستان های سمنان و مهدیشهر به ترتیب 140 و 70 میلیارد ریال، سهمیه شهرستان گرمسار، سرخه و آرادان به ترتیب بیش از 70، 40 و 30 میلیارد ریال بوده که این میزان از اول تیر به منظور جذب هرچه سریع تر شناور شده است.
وی، افزایش تعداد بانک ها را در روند تسهیل و تسریع پرداخت تسهیلات موثر برشمرد و گفت : سه بانک عامل و یک صندوق در استان سمنان، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستاییان قرار می دهند که امید است با افزایش تعداد بانک ها شاهد تسریع در روند امور باشیم.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان ، شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی یکی از مهم‌ترین تقدم ها با هدف کاهش مهاجرت روستاییان در استان سمنان است به همین خاطر تسهیلات اشتغال روستایی به رسته های اولویت دار همچون بخش کشاورزی، فرآوری مواد معدنی و گردشگری ارایه می شود.
وی بیان کرد : مهاجرت روستاییان و خالی از سکنه شدن روستاها معضل بزرگی است که بر اساس تحقیقات افزایش آسیب های اجتماعی از پیامدهای مهاجرت و سرریز جمعیت روستایی به حاشیه شهرها است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، افزود: اجرای درست و اصولی طرح های اشتغالزایی با ایجاد فرصت های شغلی ، نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت خواهد داشت و گامی موثر در توسعه کشور محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد که 141 هزار و 858 نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند.
متوسط نرخ بیکاری در 10 ماهه سال 96 در مناطق روستایی و مناطق شهری این استان به ترتیب 10.9 و 8.9 درصد بود.
استان سمنان با کسب آمار 7.1 درصد رتبه نخست اشتغال و کمترین نرخ بیکاری را در کشور داراست.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.