محمدحسین ریاحی در حاشیه هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در قالب شرکت ها و بخش های خصوصی مصوب شد که با جذب آنها شاهد اشتغال بیشتر جوانان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه نخستین پرداخت اشتغال روستایی و فراگیر استان در سال 1397 انجام شد، افزود: عمده طرح های مصوب امسال به صورت سرمایه گذاری است به همین دلیل اشتغال آن ظرف 6 تا یکسال آینده مشهود خواهد شد و نتیجه آن در کاهش نرخ بیکاری به مرور نمایان می شود.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ادامه تأکید کرد: فرصب بسیار خوبی است تا این منابع از سوی شرکت ها هرچه سریعتر دریافت شود و کارها سرعت بیشتری پیدا کند چون ثبت نام سامانه ' کارا ' متوقف شد و هم اکنون مصوبات کارگروه می تواند برای رشد اشتغال تأثیرگذار باشد.
ریاحی خاطرنشان کرد: از ابتدای ابلاغ طرحهای اشتغال روستایی و فراگیر، 10 هزار نفر اشتغال برای استان پیش بینی شد، امیدواریم تحقق یابد ضمن آنکه یزد بعد از تهران از لحاظ تحقق اشتغال نسبت به سهمیه ابلاغی در رده دوم قرار دارد.
یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین منطقه معدنی کشور با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت ، هم اکنون نرخ بیکاری آن حدود 12درصد است که با پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده ، اشتغال افزایش خواهد یافت.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.