به گزارش ایرنا، احمد توصیفیان روز سه شنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند با بیان اینکه در سایر شهرستان های همدان اینگونه سخت گیری هایی وجود ندارد، افزود: مجموع عملکرد بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب اشتغال مثبت است و اعتبارات طرح ها نزدیک به 100 درصد پرداخت می شود.
وی افزود: برخی از بانک های نهاوند قانون داخلی خود را مبنای کار قرار می دهند در حالی که قوانین بالادستی در زمینه پرداخت تسهیلات وجود دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: طرح های اشتغالزا در سطح استان به صورت فراگیر و خانگی است که از سوی کمیته فنی مورد بررسی و در نهایت تصویب می شود.
وی گفت: در زمینه اشتغال فراگیر سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در سطح استان وجود داشت که 340 میلیارد ریال آن به نهاوند اختصاص یافت.
دبیر شورای اشتغال استان همدان افزود: در این زمینه 82 طرح مصوب کمیته فنی با اعتبار حدود 200 میلیارد ریال به شهرستان ابلاغ شد که از این تعداد به پنج طرح، تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت: در سطح شهرستان نهاوند هشت بانک عامل برای پرداخت تسهیلات انتخاب شده که از این تعداد پنج بانک هیچ عملکردی نداشته اند.
توصیفیان گفت: میزان اعتبار مشاغل خانگی در سطح استان 170 میلیارد ریال بود که از این رقم 19 میلیارد و 600 میلیون ریال آن به نهاوند اختصاص یافت که تا کنون 6 میلیارد ریال تسهیلات برای 95 طرح پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان همدان تک رقمی است، اظهار کرد: فقط شهرستان نهاوند دارای نرخ 2 رقمی بیکاری است که دلیل عمده آن نبود هدف گذاری توسط مسئولان در گذشته است.
فرماندار نهاوند نیز در این نشست گفت: در سال گذشته 595 طرح در این شهرستان در سامانه کارا ثبت شده که جهاد کشاورزی بیشترین طرح های توجیهی را آماده کرده است.
کریم حمیدوند در خصوص کند شدن روند اجرایی طرح های اشتغال در نهاوند، بیان کرد: یکی از دلایل این روند صدور بخشنامه های جدید و تغییر اولویت اجرای طرح هاست که همین عامل معرفی طرح های متقاضیان به استان را با کندی مواجه کرده است.
وی افزود: از سوی شهرستان نهاوند 128 طرح به استان معرفی شد که پس از بررسی آن در کمیته فنی 112 طرح به ما ابلاغ و 16 طرح دیگر نیز مختومه اعلام شد.
حمیدوند اضافه کرد: با توجه به محدودیت فرصت از بانک ها انتظار می رود که در زمینه پرداخت تسهیلات همکاری های لازم را داشته باشند تا بتوانیم مصوبات بیشتری را در استان داشته باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند نیز در این جلسه گفت: شهرستان نهاوند یکی از مناطق مستعد استان در زمینه کشاورزی است که توان جذب اعتبارات مربوط به اشتغال را دارد.
احمد باقری ادامه داد: با توجه به اعتبار اعلام شده در خصوص اشتغال روستایی، اطلاع رسانی های لازم صورت گرفت و در این زمینه پرونده های زیادی تشکیل و به استان ارسال شد که از سوی کمیته فنی رد شدند
به گزارش ایرنا، در شهرستان نهاوند 50 هزار نفر جمعیت فعال وجود دارد که در بخش های مختلف کاورزی، معدن و امور خدماتی فعالیت می کنند.
7525/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.