مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه این "استقامت راه عبور از گردنه های سخت است"، گفت: برای پاسداری از آرمان شهدا باید وصیتنامه آنها را مطالعه کرد و مهمترین پیام شهدا دفاع از نظام جمهوری اسلامی است و این نباید رهبر را تنها بگذاریم.

به گزارش جماران؛ حسین مظفر - وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در این مکان مقدس یاد و نام تمام شهدای سرافراز به ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی می داریم . برگزاری اینگونه بزرگداشت ها و همایش های مربوط به شهدا و ایثارگران راه خدا، فرصتی را برای ما زمینیان ایجاد می کند تا مقداری به افلاکیان بیاندیشیم و روح و جسم و جانمان را در چشمه سار شهیدان و سرافرازان شستشو دهیم.  

مظفر با تقدیر از موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی(ره) گفت: در این روزهای حساس تاریخی باید با آرمان شهدا بیشتر آشنا شویم و بتوانیم برای حفاظت از ولایت فقیه به وظایف خودمان عمل کنیم.  

وی بیان کرد: افتخار یک کشور به کهنسالی و قدمت و ویژگی های تاریخی آن نیست بلکه به رویدادهایی است که در آن اتفاق می افتد. در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، ایران به دلیل وابستگی هایش نقطه سیاهی بود و امروز به دلیل دستاوردهای بزرگی که داشته به عنوان نقطه درخشانی در زمین افتخار آفرینی می کند. 

مظفر گفت: ملت بزرگ ایران ثابت کرد که همه چیز با توپ و تانک حل نمی شود و باید در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و این مردم پر افتخار مستحکم در مقابل ارزشها ایستادند.  

وی با اشاره به اینکه براساس آیات قرآن شهدا زنده هستند، گفت: شهدا خودشان به استقبال مرگ رفتند و قطره قطره وجود خود را به خون خدا پیوند زدند و جاودانگی پیدا کردند.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: وظیفه گرامیداشت یاد و نام شهدا را برعهده داریم همانطور که یاد و نام شهدای کربلا در 1400 سال باقی ماند و باید کربلای شهیدان را زنده نگه داریم.  

مظفر، امام را یگانه دوران دانست و عنوان کرد: برای حراست از آرمان های امام خمینی(ره) و شهدا استقامت و پایداری کنید چراکه اگر شهدا نبودند توطئه دشمنان کشور را بر باد می داد.  

وی با اشاره به اینکه این "استقامت راه عبور از گردنه های سخت است"، گفت: برای پاسداری از آرمان شهدا باید وصیتنامه آنها را مطالعه کرد و مهمترین پیام شهدا دفاع از نظام جمهوری اسلامی است و این نباید رهبر را تنها بگذاریم. 

 

تجلیل از خانواده معظم شهدای خمین در بیت تاریخی امام خمینی

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی: شهدا در لحظه شهادت بهترین لحظات را تجربه کردند

بهنام نظری – معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی در این مراسم با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در واکنش به سخنان یکی از سخنرانان درباره لحظه شهادت شهیدان گفت: شهدا در لحظه شهادت بهتر لحظات را تجربه می کنند من خود زمانی که مجروح شدم در همان لحظات هیچ دردی را حس نمی کردم.  

وی با انتقاد از برخی مدیران که به دنبال اجرای سند 2030 در سال های گذشته بودند گفت: برخی به دنبال کمرنگ کردن خط سرخ شهادت هستند و وظیفه همه ما حرکت در مسیر انقلاب است.  

او گفت: حضور خانواده های شهدا در جامعه مایه خیر و برکت است و گرامیداشت یاد و نام شهدا به جامعه امید، نشاط و حرکت رو به جلو می دهد.  

 

تجلیل از خانواده معظم شهدای خمین در بیت تاریخی امام خمینی

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی: هدف دشمن در این جنگ ترکیبی حذف رهبری بود

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به عنوان آخرین سخنران مراسم تجلیل از خانواده شهدا گفت: هدف دشمن در این جنگ ترکیبی حذف رهبری، مردم و معنویت از این انقلاب است. 

سردار محسن کریمی افزود: امام خمینی(ره) این انقلاب بزرگ را به پا کرد ، مقام معظم رهبری ادامه داد و مردم این انقلاب را حمایت کرد.سردار کریمی گفت: معنویت ریشه در وحی و ارزشهای اسلامی دارد و این معنویت در طول 43 سال این انقلاب را حفظ کرده است.  

 

تجلیل از خانواده معظم شهدای خمین در بیت تاریخی امام خمینی

 

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی: تقدیم هزار و 14 شهید هویت انقلابی خمین است

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی نیز در این مراسم با خیرمقدم گویی به مهمانان و تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)گفت: حضرت فاطمه (س) بانوی عفت، پاکدامنی و بانوی شهیده جهاد تبیین و دفاع از ولایت است.  

رضا ربیعی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد سال 1342 افزود: به جانبازان و آزادگان درود می فرستیم که سرافرازانه تا آخرین فشنگ خود در برابر دشمنان دفاع کردند و در زمان اسارت در زندانهای مخوف نماد صبر و استقامت شدند و پیروزمندانه به میهن اسلامی برگشتند. 

وی یادآور شد: هویت انقلابی و ایثارگری شهرستان خمین، تقدیم یکهزار و چهارده شهید گلگون کفن، 200 جانباز و 100 آزاده سرافراز است. 

در ادامه مراسم ، سید جعفر میرهادی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: اسارت از ابعاد معنوی، فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت است. 

وی افزود: از نظر بعد اجتماعی اسرا در زمان اسارت شرایط یکدیگر را درک می کردند و به یکدیگر دلداری می دادند.  میرهادی، نجواها و زمزمه های رزمندگان اسیر شده در نیمه شب های اسارت را بعد معنوی اسارت بیان کرد.این آزاده گفت: از بعد فرهنگی در دوران اسارت برای شادی اسرا برنامه های مفرح نظیر تئاتر برگزار می شد. 

 

تجلیل از خانواده معظم شهدای خمین در بیت تاریخی امام خمینی

 

در این مراسم از خانواده های شهیدان خمین تقدیر و تشکر شد.  

اسامی تقدیر شوندگان به شرح زیر است:  

رقیه جعفری مادر شهیدان مصطفی و علی محمد ایلخانی  

معصومه میرزا آقایی مادر شهیدان قدرت الله ولی الله زین العابدینی  

شوکت حامدی مادر شهیدان بهزاد و مسعود مشایخی  

انیس رستمی همسر جانباز 45 درصد و آزاده هشت سال دفاع مقدس با هشت سال اسارت مرحوم سیدنورعلی حسینی و خواهر شهید محمد رستمی  

اعظم قنبری همسر جانباز 45 درصد و آزاده هشت سال دفاع مقدس با هشت سال اسارت محمد جواد محمدی و خواهر شهید علی اصغر قنبری 

مهین کمانی همسر جانباز 70 درصد و قطع نخاع محمد مرادی 

زهرا مشایخی همسر حسین مشایخی جانباز 70 درصد قطع دوپا 

معصومه حیدری همسر جانباز 70 درصد قطع هر دوپا رضا مرادی  

زهرا صفدری همسر شهید علی فرقدان 

خدیجه طهماسبی همسر غلامرضا طهماسبی( همسر شهید مرتضی طهماسبی وخواهر شهید جعفر طهماسبی و عروس شهید محمد ابراهیم طهماسبی) 

سکینه محمدی همسر شهید ولی الله بهروزی 

لیلا باقری فرزند شهید حسینعلی باقری 

اعظم گرامی فرزند شهید طاهر گرامی  

منصوره عباسی فرزند شهید علی محمد عبادی  

زهرا سرلک فرزند شهید غلامحسین سرلک  

 

در این مراسم دختران دبیرستان دکتر نصیری به اجرای سرودی درباره شهیدان پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.