به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی روز سه شنبه در تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت در استان در نشست با خبرنگاران افزود: مساله غدیر باید مثل فرهنگ عاشورا که مردم خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند، پررنگ و گسترش یابد و در این راستا تلاش کنیم که جزو مبلغان احیاگر این سنت تاریخی باشیم.
وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) عید غدیر را با فضیلت ترین عید امت اسلام می داند، چرا که در این روز بهترین ولی خدا حضرت علی (ع) به جانشینی ایشان برگزیده شدند.
رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان اظهارداشت: همه اولیای خدا و اهل بیت(ع) نسبت به مساله غدیرخم اهتمام خاص داشتند و در این روز به روزه گرفتن، هدیه دادن، اطعام مومنان، صله رحم و تکریم سادات تاکید داشتند که ما نیز موظفیم این سنت های پویا و ارزشمند اسلامی را گرامی بداریم.
عامری سیاهویی ادامه داد: مهم ترین پیام واقعه غدیر خم، امامت و ولایت است و امروز ثمره و برکت این جریان فرهنگ ساز را در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد هستیم و تمام دنیا به این نظام غبطه می خورند.
وی گفت: امروز آرمان ها و فرهنگ غدیر به سراسر جهان صادر شده است و حتی کشورهای اروپایی این روز مهم را جشن می گیرند.
رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان همچنین به برنامه های این دهه اشاره کرد و گفت: بازسازی واقعه غدیر در 10 شهر استان، هیه 500 سری جهیزیه تحت عنوان ازدواج گل های علوی در سطح استان، حرکت کاروان های شادی غدیر، احیای سنت حسنه اطعام و احسان در ایام دهه غدیر و همچنین برگزاری همایش ها و جشن های غدیر از شاخص ترین برنامه هاست.
عامری سیاهویی ادامه داد: برگزاری گفتمان های دینی، دیدار با خانواده معظم شهیدان و جانبازان، تکریم سادات، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برپایی نشست های پرسش و پاسخ با موضوع غدیر، برگزاری همایش های علمی و نشست های دانشجویی با موضوع غدیر، تبیین فلسفه ولایت و برگزاری میزگردها و سخنرانی های معرفتی از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت در هرمزگان است.
از عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.