به گزارش ایرنا، مسعود مهرانی نیا روز یکشنبه در هفتمین هما یش یاوران حسینی که در کانون امام علی ( ع) برگزار شد، افزود: عاشورا مدرسه عشق است که مدرس آن امام حسین (ع) است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری همایش هایی به نام عتبات عالیات و دفاع مقدس یک کار دلی است که افراد برای دلشان در آن حضور و مشارکت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: مردم در مکتب امام حسین ( ع) درس های بزرگی می آموزند که سازنده و دلنشین است و انسان را به خداوند نزدیکتر می کند.
مهرانی نیا به ایثار گری شهدا در راه دفاع از انقلاب و اسلام اشاره کرد و یاد آور شد: شهید محسن حججی از جمله شهدای مدافع حرم است که برای نشستن غبار روی صحن و مزار ائمه ( ع) و دفاع از ال الله در مسیر راه سالار شهیدان گام برمی دارند و به درجه رفیع شهادت می رسند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به ویژگی های مکتب امام حسین (ع) پرداخت و یاد آور شد: 1400 سال از این قیام می گذرد اما همچنان این قیام با شور و حال خاصی در بین همه دلباختگان حسینی در سراسر جهان به خصوص نوجوانان و جوانان ایران در قالب برنامه های فرهنگی و هیئت های عزا داری برگزار می شود.
مهرانی نیا تصریح کرد: این قیام در سال هایی زنده نگه داشته شده که هیچ رسانه ای مثل امروز که در دنیا وجود دارد ، وجود نداشته است.
وی اضافه کرد: طرح یاوران حسینی در سال تحصیلی 96-97 همانند سال های گذشته با جدیت دنبال می شود زیرا هدفمان از اجرای این طرح در مدارس گسترش فرهنگ عاشورایی است.
وی ادامه داد: در ششمین طرح یاوران حسینی که در سال گذشته در مدارس البرز به اجرا درآمد ، دانش آموزان البرزی 130 میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کردند.
2819 / 6155 خبرنگار:مهین مالمیر** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.