خلیل حیدری روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حمایت و پیگیری استاندار و تصویب سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان 45میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی کانال های آبرسانی به مجتمع های پرورش میگوی این شهرستان اختصاص یافته است.
وی از رسوب درکانال های آبرسانی و ضعف توان مالی بعنوان مشکلات اصلی پرورش دهندگان میگو در میناب نام برد و افزود: با اختصاص این بودجه و انجام لایروبی کار پرورش میگو (فصل اول) با ظرفیت کامل انجام می شود.
رئیس اداره شیلات میناب خاطرنشان ساخت: رسوب دراین کانال ها باعث کم شدن حجم آب استخرهای پرورش میگو در زمان‌های مورد نیاز شده بود که مشکلاتی را به دنبال داشت.
به گفته این مقام مسئول در شیلات هرمزگان همه ساله به دلیل آب بردگی، رسوب گذاری (انباشت گل و لای زیاد) و ریزش دیواره کانال ها خسارت و آسیب های جدی به پرورش دهندگان میگو در تیاب شمالی و جنوبی وارد می شود که باتوجه به حجم بالای کار تامین هزینه های آن از توان پرورش دهندگان خارج است.
حیدری یادآورشد: برای رفع مشکل پرورش دهندگان میگو و پایداری تولید و اشتغال پویا در این بخش بایستی قبل از آغاز فصل پرورش عملیات لایروبی کانال های آبرسان از دریا به مزارع پرورش میگو بطور کامل انجام شود.
در اطلاعات منتشره اداره کل شیلات هرمزگان سابقه صنت میگوی پرورشی در منطقه کلاهی ( تیاب شمالی و جنوبی) میناب سال 70هجری خورشیدی عنوان و از آن بعنوان نقطه آغازین این فعالیت های یاد شده است.
رتبه نخست تولید میگوی پرورشی شهرستانهای کشور با 9هزارو 500 تن در سال به منیاب اختصاص دارد.
حدود یکهزارو 900هکتار از سه هزارو 600هکتار وسعت مزارع پرورش میگوی هرمزگان درشهرستان میناب قرار دارد درحالیکه 62درصد کل میگوی پرورشی این استان (15هزارتن امسال) را نیز تولید می کند.
6149/6048
خبرنگار رضا گیلانی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.