به گزارش ایرنا، هفته گذشته ، هفته ای سراسر از شور و نشاط کاری وعمرانی برای استان هرمزگان بود و مردم این خطه از جنوب کشور شاهد حضور بسیاری از مسئولان کشوری از جمله وزیران کشور و بهداشت، قائم مقام وزیر علوم ، فرمانده مرزبانی، رئیس کل گمرک ایران و بسیاری دیگر از مسئولان بودند.
هرمزگانی ها در هفته گذشته و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر شاهد به بهره برداری رسیدن بیش از 400 پروژه عمرانی، بهداشتی، خدماتی و دانشگاهی بودند که نوید بخش رشد پرشتاب این استان مهم و راهبردی در کشور است.

**ورزش
استان هرمزگان درهفته گذشته شاهد میزبانی چند رقابت مهم ورزشی بود که از جمله آنها می توان به برگزاری رقابت های مرحله هفتم رنکینگ تیراندازی با کمان کشور، دومین دوره مسابقات ماراتُن بین المللی در جزیره قشم با شعار «با دویدن کشف کن» و با حضور 348 شرکت کننده از کشورهای آلمان، انگلستان، ترکیه، فرانسه و ایران و اولین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان پسر خانواده های سپاه در بندرعباس اشاره کرد.
ورزشکاران هرمزگان نیز هفته گذشته افتخارات قابل توجهی برای این استان کسب کردند که از جمله آنها می توان به قهرمانی تیم تایدواتر هرمزگان برای دومین سال پیاپی در رقابت های لیگ آبهای آرام بانوان و کسب مدال طلای رقابتهای انتخابی تیم ملی ووشو بانوان توسط مریم هاشمی ووشکار این استان در بخش ساندا اشاره داشت.

**حضور وزیران کشور و بهداشت
هفته گذشته وزیران کشور و بهداشت میهمان مردم هرمزگان بودند که بازدید هوایی از وضعیت جزایر هرمزگان و حضور در جمع مردم جزایر از مهمترین برنامه های وزیر کشور و جراحی رایگان چشم چهار بیمار در شهرستان رودان و بهره برداری از 288 پروژه بهداشتی و درمانی از مهمترین برنامه های وزیر بهداشت بود.
وزیر کشور در جریان حضور در جزایر هرمزگان با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر بررسی وضعیت این جزایر، گفت:جزایر هرمزگان باید طرح توسعه جداگانه داشته باشند.
عبدالرضا رحمان فضلی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در نشست کارگروه توسعه جزایر هرمزگان افزود: خواسته های ساکنان جزایر این استان حقوق بدیهی و ابتدایی آنهاست که برآورده کردن این نیازها دشوار نیست.
وی ادامه داد: تاکنون در تامین این خواسته ها که وظیفه دولت است کوتاهی شده و تحمل اهالی این مناطق که تاکنون جزایر را با وجود کمبودها رها نکرده اند قابل تامل است.
اما وزیر بهداشت نیز در جریان بهره برداری از طرحهای بهداشتی و درمانی هرمزگان آمار قابل توجهی نسبت به پیشرفت های انجام شده در این حوزه در سالهای پس از انقلاب ارایه کرد که از جمله آنها می توان به پوشش بیمه ای 35 میلیون نفر به صورت رایگان که با اجرای طرح تحول نظام سلامت محقق شده، اشاره کرد.
البته دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در سفر به هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی این استان را دانشگاهی فقیر و نیازمند دانشکده های متعدد و حمایت بیشتر دانست.
طبق اعلام وزیر بهداشت، هرمزگان با کمبود تجهیزاتی و نیروی انسانی در بخش های مختلف بهداشت و درمان مواجه است.

**اخبار اقتصادی، علمی، خدماتی و سیاسی
هفته گذشته مردم هرمزگان شاهد اعلام اخبار قابل توجهی در بخش های اقتصادی، علمی ، خدماتی و سیاسی بودند که از جمله مهمترین آنها می توان به بهره برداری از پیشرفته ترین ایکس ری کامیونی کشور در بندر شهید رجایی، بهره برداری از اولین آمبولانس تخصصی و مدرن دریایی، اعلام بخشش 60 میلیارد ریال بدهی مالیاتی تعاونی های مرزنشین هرمزگان به مناسبت دهه فجر، بهره برداری از نخستین بارانداز محصولات کشاورزی هرمزگان در بندرخمیر و راه اندازی 20 ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی در هرمزگان اشاره کرد.
از اخبار مهم و خوشایندی که هفته گذشته در استان هرمزگان اعلام شد، اخبار مربوط به حوزه دانشگاه ها است که از جمله آنها می توان به اعلام خبر پرداخت پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت احداث خوابگاه به دانشگاه ها از سوی قائم مقام وزیر علوم، برنامه ریزی وزارت علوم برای تقویت دروس عملی و مهارت آموزی دانشجویان ، حمایت از دانشجویان فعال در زمینه تبدیل علم به محصول تجاری و بهره برداری از نخستین مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا در بندرعباس و تاکید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بر توسعه شرکت های دانش بنیان در مناطق آزاد اشاره داشت.

**اخبار نظامی و انتظامی
هرمزگان در هفته گذشته اخباری متعددی در حوزه نظامی و انتظامی داشت که از جمله مهمترین آنها می توان به حضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در این استان و بازدید از مرزها، کشف 725 کیلوگرم مواد مخدر در مدت 24 ساعت توسط نیروی انتظامی،بازدید سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از سکوی نفتی مبارک و جزیره ابوموسی و کشف یک تن مواد مخدر در بندرعباس توسط وزارت اطلاعات اشاره کرد.

**تاکید ائمه جمعه بر حضور در راهپیمایی 22 بهمن
اما ائمه جمعه شهرهای مختلف هرمزگان در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته بر حضور هر چه گسترده تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید و از مردم را برای حضور پرشور در این راهپیمایی دعوت کردند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.