دکتر مهدی حسنی آزاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر حدود 20 میلیارد ریال به شرکت خدمات دهنده این دستگاه بدهکار هستیم و از همین رو شرکت نیز حاضر به همکاری با ما نیست.
وی با اشاره به حجم بالای آموزش و درمان در این مرکز، افزود: ارائه خدمات در این مرکز در شرایطی است که از کمترین منابع مالی برخوردار هستیم.
حسنی آزاد با بیان این که شرکت های تجهیزاتی و دارویی نیز به دلیل بدهی بالای بیمارستان به دشواری حاضر به همکاری هستند، تاکید کرد: اگر بیمه ها طلب ها را پرداخت کنند به طور یقین روند خدمات رسانی از سرعت و کیفیت بهتری برخوردار می شود.
رئیس مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس مجموع بدهی های این مرکز را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون یک هزار و 200 میلیارد ریال از بیمه ها طلب داریم که باید پرداخت شود.
وی با بیان این که اگر بیمه ها به همین روال ادامه دهند و پرداختی صورت نگیرد، ارائه خدمات پزشکی دچار چالش بزرگی می شود، گفت: در این مرکز علاوه بر مراجعه بیماران استان، شاهد حضور بیماران شهرهای استان های دیگر از جمله کرمان نیز هستیم که برای خدمت رسانی به آن ها باید امکانات لازم فراهم باشد.
حسنی آزاد با بیان این که بیمه ها باید طلب های دانشگاه های علوم پزشکی از جمله هرمزگان را پرداخت کنند، اظهار کرد: در غیر این صورت شرایط بسیار دشوار می شود.
وی با بیان این که در این شرایط دشوار باز هم خدمت رسانی به مردم در حال انجام است، افزود: سه مرکز ام آر آی در بندرعباس وجود دارد که مرکز شهید محمدی از مدار فعالیت خارج است اما بخش خصوصی و بیمارستان صاحب الزمان (عج) به بیماران خدمات می دهند.
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت دو مرکز ام آر آی در شرق و غرب هرمزگان، تاکید کرد: ام آر آی جزو تجهیزات اورژانسی نیست، اما بودن آن نقش تکمیلی در تشخیص و معالجه بیماران دارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد دستگاه های ام آر آی موجود در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی هرمزگان با توجه به شاخص های تعریف شده از طرف وزارت بهداشت و با توجه به جمعیت استان و تعداد بیماران نیازمند به این خدمت پزشکی، کافی است.
دکتر فاطمه نوروزیان تصریح کرد: در حال حاضر مجوزی برای بخش دولتی در خصوص خرید دستگاه ام آر آی صادر نشده اما برای بخش خصوصی مشکلی وجود ندارد و در صورت درخواست از طرف این بخش برای خرید دستگاه ام آر آی و نصب آن در استان ، مجوزهای لازم در اسرع وقت صادر می شود.
تعداد بیمارستان های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان 16 بیمارستان با یک هزار و 150 تخت فعال است.
ام آر آی یا روش تصویربرداری با تشدید مغناطیس (Magnetic Resonance Imaging ) یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از این روش می توان تصویر بافت های درونی بدن را دید و از آن طریق مشکلات و بیماری های اعضای بدن را تشخیص داد.
بیشترین موارد استفاده ام آر آی در تشخیص ضایعات مغزی و نخاعی، ستون مهره ها، استخوان و برخی موارد دیگر است.
مرکز ام آر آی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیش از یک ماه است که به دلیل مشکل فنی دستگاه، قادر به ارائه خدمات به بیماران نیست.
بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بزرگترین مرکز آموزشی درمانی هرمزگان با 470 تخت مصوب و 448 تخت فعال در حال فعالیت و پذیرای بیماران بسیاری از اقصی نقاط هرمزگان و حتی شهرهای استان های همجوار از جمله شهرستان های سیرجان، لار، کهنوج و برخی شهرهای دیگر است.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.