دکتر علی اصغر شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر شعار' پیشگیری بهتر از درمان است' بر لزوم انجام آزمایشات تشخیصی قبل از وقوع بیماری های دام و طیور در مراکز آزمایشگاهی دامپزشکی استان تاکید کرد.
وی با قدردانی از زحمات پرسنل اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان در فعالیت های انجام شده 9 ماهه سال جاری، اظهار داشت: یکی از بخش های حساس در ادارات دامپزشکی آزمایشگاه های تشخیصی بوده که نقش بسیار مهمی در تشخیص بیماری های دام و طیور و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های مشترک دارند و توجه به این بخش و تجهیز دستگاه های آزمایشگاهی با متد روز از اولویت های ادارات کل دامپزشکی است.
وی گفت: با وجود کمبود نیرو و امکانات از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 192 هزار و 500 واحد آزمایش نمونه های دام، طیور، آبزیان و ... در آزمایشگاه مرکزی استان انجام و بیش از 800 مورد بازدید نیز از مراکز تحت پوشش آزمایشگاهی بخش خصوصی صورت گرفته است.
شریفی، آزمایشات انجام شده را شامل 81 هزار و 331 مورد آزمون های سرولوژی دام، 76 هزار و 236 مورد سرولوژی طیور و 34 هزار و 953 موردسایر آزمون های کنترل کیفی فرآوررده های خام دامی و انگل شناسی دانست.
وی اضافه کرد: همچنین در همکاری با سازمان دامپزشکی کشور تعداد 300 مورد آزمون میکروبی بر روی نمونه های ارسالی دارو انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز همچنین با اشاره به استقرار 33 بیمارستان و درمانگاه دامپزشکی در استان، گفت: در این مدت زمان بیش از 53 هزار مورد مراجعه صاحبان دام های بیمار داشته اند که شامل 1950 مورد عملیات جراحی و مامایی دام،6500 مورد درمان دام سبک و سنگین و یک میلیون 124 هزار قطعه طیور نیز درمان شده اند.
وی ضمن برشمردن لزوم رعایت حقوق حیوانات که در شرع مقدس اسلام نیز بر آن تاکید فراوان شده، افزود: دامپزشکان شاغل در بخش دولتی نیز ضمن گزارش گیری مستمر از بخش خصوصی شاغل در امور دامپزشکی استان در زمینه بیماری های شایع دام و طیوردر منطقه، پیگیری های لازم را در خصوص بررسی، قرنطینه و امور پیشگیری انجام می دهند تا از شیوع و یا انتشار بیماری جلوگیری بعمل آورده باشند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.