داوود صمصام پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت فراخوان جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش خلیج فارس، افزود: متقاضیان می ‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد نخبگان هرمزگان نسبت به ثبت نام که از سوم دی آغاز شده و تا هشت بهمن ادامه می یابد اقدام کنند.
وی ادامه داد: داوری طرح های رسیده از 9 تا 11 بهمن انجام می‌شود و 12 تا 14 بهمن به صاحبان طرح های در خصوص پذیرش طرح به مرحله نهایی اطلاع رسانی می شود.
رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان اضافه کرد: در مرحله نهایی هم طرح های برگزیده مجدد مورد داوری قرار می‌گیرند و برترین مخترعان برای حمایت های مادی و معنوی بنیاد نخبگان معرفی می شوند.
رئیس جشنواره اختراعات و ابتکاران رویش خلیج فارس اضافه کرد: مختراعانی که دارای گواهی ثبت اختراع هستند که از زمان آن افزون بر سه سال نگذشته می ‌توانند ثبت نام کنند.
این جشنواره با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع های برگزیده و تسهیل درمسیر آنها به منظور رسیدن به محصولی دانش بنیان و تکمیل چرخة نوآوری و تبدیل دارایی های فکری به ثروت برگزار می شود.
صمصام پور ابراز داشت: اختراع هایی که در این جشنواره ها مورد تأیید هیات داوران قرار می گیرند می توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای گذراندن مسیر توانمند سازی اختراع های برگزیده بهره مند شوند.
وی بیان کرد: برای پشتیبانی و توانمند سازی اختراع های برگزیده سطح تسهیلاتی به صاحب (صاحبان) اختراع با هدف کمک به صاحبان آنها برای استقرار در مراکز رشد یا پارک های علم و فنّاوری و تأسیس شرکتی نوپا مرتبط با اختراع برگزیده اعطاء می شود.
وی یاد آور شد: جوایز تحصیلی هم برای برگزیدگان در این جشنواره در نظر گرفته شده که افراد می ‌توانند از آن‌ها بهره مند شوند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان هرمزگان گفت: 100 استعداد برتر از خدمات بنیاد نخبگان هرمزگان استفاده می ‌کنند که 22 نفر مخترع هستند.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.