به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر چهارشنبه در نشست با مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات سرمایه گذاری احداث نخستین شهرک صنعتی معدن در هرمزگان، اظهار داشت: این شهرک در فاصله 40 کیلومتری منطقه انرژی بر پارسیان و با صرف هزینه ای افزون بر 990 میلیارد تومان احداث می شود.
وی بیان داشت: در شهرک صنعتی تخصصی معدن دو کارخانه سیمان خاکستری و سفید با ظرفیت 6 هزار و 600 تن، کارخانه آهک و دانه بندی با ظرفیت 500 تن، کارخانه هیدارته با ظرفیت 300 تن و آلومینیوم با ظرفیت یک میلیون تن تومان راه اندازی می‌شود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی از جمله سیاست های مهم دولت تدبیر و امید و از اولویت های مدیریت عالی استان است، گفت: با احداث این شهرک بیش از 680 اشتغال مستقیم و سه هزار اشغال غیر مستقیم برای استان ایجاد خواهد شد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تجارت نیز در این نشست گفت: تامین سرمایه برای راه اندازی این شهرک به صورت فاینانس و با کمک صنعتگران بخش خصوصی است.
علی یزدانی افزود: راه اندازی این شهرک نیازمند 18 استعلام از دستگاه های اجرایی می باشد که ضروری است دستگاه‌های استانی در صدور مجوز و تملک زمین همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی ساخت بندر صادراتی با ظرفیت 40 میلیون تن در سال و طرح صادرات مواد معدنی از این شهرک به غرب آفریقا در دستور کار است.
7198/6048
خبرنگار:فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.