به گزارش ایرنا،عبدالحمید حمزه پور روز دوشنبه درجمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: با انجام مطالعات فنی و مهندسی و اخذ موافقت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مقرر شده در راستای رفع کمبود آب آشامیدنی افزون بر 31 روستا در هرمزگان این اب شیرین کن ها احداث شوند.
وی تصریح کرد: با احداث این سه آب شیرین کن بیش از 19 هزار نفر در روستاهای مهدی آباد بندرعباس ، منطقه حمیران بندرلنگه و 18 روستای منطقه ساحلی پارسیان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.
مدیرعامل آبفار هرمزگان گفت : اجرای این پروژه با مشارکت بخش خصوصی به صورت فراخوان عمومی با انتخاب سرمایه گذار انجام می شود.
حمزه پور اظهار کرد: به دلیل محدودیت شدید منابع اب شیرین در هرمزگان و به ویژه درغرب استان استفاده از ظرفیت آب دریا و آب های شور با تکنولوژی شیرین سازی از طریق اب شیرین کن ها راهبرد و استراتژی های این شرکت در تامین آب روستاهای استان است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درحال حاضر 18سایت آب شیرین کن جهت آبرسانی به 191 روستا با ظرفیت 11 میلیون مترمکعب در هرمزگان در سال در حال بهره برداری است.
استان هرمزگان دارای یک هزار و 829 روستا با جمعیتی بیش از 750 هزار نفراست که حدود 70 درصد جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.