به گزارش ایرنا، علیرضا درویش نژاد بعد از ظهر سه شنبه در یک نشست خبری افزود: این آزمون در موضوع های حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم و در24 رشته حفظ از یک جزء تا کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت(ع)، مفاهیم نهج‌ البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و مفاهیم خطبه فدکیه برگزار می ‌شود.
وی تقویت، وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسه ها و مراکز قرآنی را از اهداف این آزمون اعلام کرد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامیهرمزگان، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به‌ ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استانداردسازی و جهت‌ دهی آموزش‌های قرآنی و شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی از دیگر اهدافی است که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دنبال می‌شود.
درویش نژاد خاطرنشان کرد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، دهم اسفندماه سال جاری برگزار می ‌شود که نتیجه آن پس از 24 ساعت اعلام خواهد شد.
وی یادآور شد: به افرادی که حد نصاب لازم را در این آزمون کسب کنند گواهی معتبر و جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد می شود.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش ‌وپرورش برگزار می ‌شود.
آئین پایانی و تجلیل از برگزیدگان، اردیبهشت‌ ماه سال 97 و همزمان با نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم برگزار می ‌شود.
درویش نژاد در بخش پرسش و پاسخ این نشست خبری، در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت تالار مرکزی بندرعباس اظهار داشت: دولت رای قطعی تخریب این سازه نیمه تمام را به دلیل واقع شدن در حریم 60متری دریا صادر کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: البته دولت در رای صادر شده اعلام کرده 22میلیارد تومان اعتبار برای ساخت یک تالار فرهنگی جدید در محل مناسب به هرمزگان اختصاص داده می شود.
وی متذکر شد: رایزنی هایی با استاندار هرمزگان و برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انجام شده تا در صورت امکان از تخریب این سازه که تاکنون 12میلیارد تومان برای آن هزینه شده، جلوگیری شود.
درویش نژاد خاطرنشان کرد: البته وضعیت این سازه با بازار ماهی فروشان قابل مقایسه نیست واز ابتدا تمام مجوزهای لازم برای ساخت آن گرفته شده است.
آغاز ساخت این پروژه که به گفته مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از پروژه های بزرگ جنوب کشور است، به زمان وزارت احمد مسجد جامعی برمی گردد که تفاهم نامه آن با استاندار وقت عبدالحسین مقتدایی امضا شده و در سال 1386 در فهرست پروژه های سفر هیات دولت به استان هرمزگان قرار می گیرد و به دلیل قرار داشتن بخشی از پروژه در حریم دریا ، زمین آن چندین بار عوض می شود .
در نهایت زمین کنونی مورد موافقت قرار می گیرد و ساخت پروژه آغاز می شود که هم اکنون نیز اعلام شده در مکان فعلی نیز بخشی از آن در حریم دریا است و پروژه به دلیل نداشتن پروانه ساختمانی و قرار گرفتن در حریم دریا، با صدور حکم تخریب روبرو شده است.
این در حالیست که علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان 22خرداد امسال اعلام کرده بود با تعیین ‌تکلیف تالار مرکزی بندرعباس در شورای عالی شهرسازی، این سازه تخریب نمی شود و سال 97 به بهره‌ برداری می‌رسد.
2094 /6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.