به گزارش ایرنا، ناصر مقدم روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این آزمون به صورت سالانه و بدون محدودیت سنی برگزار و به شرکت‌کنندگانی که حدنصاب قبولی را کسب کنند، گواهی معتبر ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآن استان، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت و استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی استان از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.
وی افزود: آزمون حفظ و مفاهیم در چهار زمینه حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و انس با قرآن، در ٢٤ رشته شامل حفظ قرآن از یک جزء تا کل آن، حفظ موضوعی قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و مفاهیم خطبه فدکیه برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آزمون کتبی در تمامی رشته‌ها 10 اسفند سال جاری، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن ١٢ اسفند و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان و بزرگسالان نیز از ١٢ تا ١٧ اسفند برگزار می‌شود.
مقدم با بیان اینکه متقاضیان شرکت در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن می توانند از طریق سایت اینترنتی www.quranedu.ir اقدام به ثبت نام کنند، اظهار کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از روز اول بهمن تا ٩ اسفند امسال از طریق همین سایت قابل دریافت است.
37 موسسه قرآنی با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان زنجان فعالیت دارند.
34 موسسه قرآنی نیز زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان مشغول آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی در زنجان هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.