به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی جمعه شب در آیین پایانی هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن، ویژه خانواده‌های پاسدار در تالار قدس حرم مطهر رضوی افزود: انسان یک خلقت جسم و یک خلقت جان دارد و اگر انسان بخواهد به مقام انسانیت برسد جز در پرتو ارتباط با کلام وحی میسر نمی شود.
وی ادامه داد: پرچم فهم و عمل به قرآن کریم را امروز ایران اسلامی با داشتن حافظان و قاریان بسیاری که دارد به دست گرفته است و مقام معظم رهبری هم پرچمدار آن است.
وی اظهار کرد: امروز شیاطین و بدخواهان به دنبال آن هستند که نقش خدا و اهل بیت(ع) در لایه‌های زندگی ما کمرنگ شود که نمونه آن راه انداختن کانال و شبکه‌های ماهواره‌ای است.
وی بر تدبر در آیات قرآن تاکید کرد و افزود: توجه به مفاهیم قرآن و عمل به آن بسیار مهم است چرا که فهم دقیق و عمل به قرآن، نورانیت زندگی دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ایران اسلامی پرچم دعوت به قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) را برافراشته است، افزود: جامعه ای که با قرآن و پیامبر(ص) باشد دارای هیمنه است و قدرت الهی قدرت فائق همه عالم است.
هفتمین دوره مسابقات قرآن خانواده های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 15 آذرماه با حضور 699 نفر از اعضای خانواده های سپاه در هفت رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم سطح یک و 2، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن آغاز شده بود که امشب به کار خود پایان داد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.