به گزارش ایرنا، مسعود هندیان روز سه شنبه درنشست تشریح عملکرد اقتصادی هرمزگان متناسب با اهداف اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: صادرات غیرنفتی هرمزگان در سال جاری از مبادی گمرکات هرمزگان به میزان 8 میلیارد و 973 میلیون دلار هدف گذاری شده است.
وی تصریح کرد: این هدف گذاری تحقق 70 درصدی در استان با صادرات 29.5 میلیون تن کالا به ارزش 6.2 میلیارد دلار از مبادی گمرکات استان در هشت ماهه امسال را نشان می دهد.
وی ادامه داد: ایجاد و تثبیت اشتغال 117هزارو 460 نفرو ثبت نرخ بیکاری 10.8 درصد و به میزان 0.9 درصد پایین تر از میانگین نرخ بیکاری کشوری در تابستان امسال ، ثبت مبلغ 15.3 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، پرداخت 267 میلیارد و 965 میلیون تومان از محل منابع بانکی در قالب طرح رونق تولید و بازسازی و نوسازی بنگاه های تولیدی به منظور رشد 10 درصدی در تولید و اشتغال کشور به 102 واحد تولیدی در استان از دستاوردهای اقتصادی هرمزگان در حوزه اهداف اقتصاد مقاومتی است.
هندیان افزود: کسب رتبه نخست استان از حیث مبلغ پرداختی به منظور بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در کشور، تولید بیش از5 میلیون تن انواع محصولات صنعتی و معدنی از قبیل شمش روی، آلومینیوم، شمش فولادی، قیر، سنگ گچ، پودر کربنات و سیمان و کلینکر در 7 ماهه سال جاری ، صدور 53 فقره پروانه بهره برداری صنعتی به ارزش 7836 میلیارد ریال و 188 جواز تأسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری 100 هزار میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون از دیگر دستاوردهای اقتصادی استان است.
مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به میزان درآمد های استان بیان داشت: در 8 ماهه امسال درآمدهای استانی با ثبت 14 هزار و567 میلیارد ریال در مجموع تحقق 90 درصد از پیش بینی درآمدهای استانی را نشان می دهد که این درآمد ها با رشدی افزون بر 17.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.
وی تصریح کرد: ثبت 116 هزار و 500 میلیارد ریال منابع بانکی در7 ماهه سال جاری در استان با رشد 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و 22 هزار و 245 میلیارد ریال مصارف بانکی در این مدت با رشدی بیش از 83 درصد نسبت به 7 ماهه سال 95 از دیگر دستاورد های حوزه اقتصادی استان از ابتدای سالجاری تاکنون بوده است.
هندیان درخصوص اولویت های حوزه تولید استان اظهار داشت: همگام با برنامه ریزی های کلان کشوری درخصوص کنترل شاخص های اقتصادی به منظور تحریک تقاضای داخلی، جهت گیری سیاست های حمایتی به سوی تولید صادرات محور از مهمترین اولویت ها در حوزه رونق تولید استان در سال جاری همگام با برنامه ریزی های کشوری بوده است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تاکید کرد: تحقق برنامه ریزی ها در حوزه تولید مستلزم توجه به افزایش سهم بخش صادرات استان از تولیدات صنعتی، تولیدات با فناوری متوسط و تولیدات دانش بنیان به منظور گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد بهره ور و دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در خصوص راه های بهبود صادرات افزود: تغییر در نوع کالاهای صادراتی، افزایش پوشش های بیمه ای، اصلاح نرخ تسهیلات، کاهش هزینه های حمل و نقل، افزایش مشوق های صادراتی و تولید کالاهای چند مرحله ای براساس مزیت رقابتی می تواند به بهبود وضعیت صادرات منجر گردد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دستاوردهای اقتصادی هرمزگان درعرصه های مختلف تولیدی اعم از صنعتی، کشاورزی، بازرگانی، خدماتی و عمرانی در چهارچوب اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جاری رشد شتابانی به خود گرفته و بستر مناسب رونق تولید و اشتغال در استان را بیش از پیش فراهم ساخته است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.