به گزارش ایرنا، مجتبی خسروتاج پنجشنبه شب درحاشیه همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: رونق صادرات درکشور نیازمند عزم و اراده ملی است که در قالب آن فعال کردن ظرفیت های غیرفعال که در مقایسه با سرمایه گذاری برای آغاز بکار واحدهای تولیدی جدید به تسهیلات کمتری نیاز دارد در دستور کار است.
وی بیان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی از زمان آغاز بکار آنها به برخورداری از مزیت رقابتی توجهی نداشتند که در این ارتباط باید حمایت لازم از آنها صورت گیرد.
خسروتاج افزود: در این راستا باید تلاش کرد تا کشور از صادرات نفتی بی نیاز و سمت صادرات غیرنفتی سوق پیدا کند.
رئیس سازمان توسعه تجارت یادآورشد:باید راه اندازی واحدهای تولیدی در مناطق نزدیک به خوراک مورد نیاز آنها انجام شود تا هزینه حمل و نقل مازاد بر واحدها تحمیل نشود.
وی گفت: تنها با هدایت 2 درصد از منابع اعتباری حوزه واردات به صادرات می توان شاهد تحول بسیاری خوبی در این بخش بود که این مهم نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است.
خسرو تاج در ارتباط با احداث پایانه صادرات موادمعدنی در استان بوشهر نیز گفت: چنانچه جانمایی مناسب برای این پروژه صورت گیرد و سرمایه گذار آن نیز مشخص شود سازمان توسعه صادرات از احداث این پروژه حمایت می کند.
وی گفت: در هفت ماهه نخست امسال 3.7 محصولات معدنی و مواد حاصل از فرآوری آن صادر شده که با وجود افزایش سه درصدی آن در مقایسه با سال گذشته می توان این میزان صادرات موادمعدنی را افزایش داد.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.