به گزارش ایرنا، علی رئوفی شنبه شب در همایش یاوران وقف استان هرمزگان با تبریک دهه وقف و هفته بسیج اظهار داشت: واقفان در جامعه افرادی هستند که به اقتضای زمان به وقف اموال خود می‌پردازند و در تاریخ مشاهده می‌کنیم هرگاه که مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان تحریم شده ، بیشتر وقف‌ها به سمت زنده نگه داشتن مجالس عزاداری امام حسین(ع) سوق پیدا کرده است.
وی بیان داشت: هر وقت محدویتی برای مساجد ایجاد شده ، واقفان وقف‌های خود را به سمت توسعه مساجد هدایت کرده‌اند و هرگاه جامعه با گسترش و شیوع انواع بیماری‌ها مواجه بوده ، موقوفه ها به سمت ایجاد بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سوق پیدا کرده‌اند.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به وجود وقف در همه ملت‌ها و مذاهب، تصریح کرد: موقوفه های بسیار بزرگی درکشورهایی همچون آلمان و آمریکا وجود دارد و بسیاری از مردم این کشورها اموال خود را در زمینه‌های مختلف وقف کرده‌اند.
رئوفی گفت: در بیشتر کشورهای توسعه یافته دنیا واقفان، وقف‌های خود را در زمینه توسعه وگسترش علم و دانش وقف کرده‌اند و شرکت مایکروسافت نمونه بزرگی در این بخش می باشد که سرمایه آن وقف علم و دانش شده است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به بهترین راه تشویق مردم به وقف، افزود: بهترین راه گسترش سنت حسنه وقف در جامعه جلب رضایت مردم در امر وقف است.
رئوفی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، خاطرنشان کرد: وقف نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی است و کسانی که اموال خود را در جامعه وقف می کنند از خود ایثار و از خودگذشتگی نشان می‌دهند.
استان هرمزگان دارای بیش از شش هزار و 750 موقوفه است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده : خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.