به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی سه شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، با تاکید بر اینکه مساجد باید کانون علم و دانش باشند، افزود: یک فعال کانون فرهنگی هنری مساجد باید به وظایف خود آشنا باشد و اول مبانی انقلاب را بفهمد، سپس خوب تفسیر کند و در نهایت بتواند به روشی زیبا از آن دفاع نماید.
وی با اشاره به نقش کانون های مساجد در خنثی کردن نقشه های دشمنان، اظهار کرد: امروز استکبار جهانی به دلیل قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی، جرات حمله به ایران را ندارد و فعال کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد هم موجب تقویت قدرت فرهنگی نظام می شود.
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: عده ای جوان متعهد و انقلابی، سرمایه جوانی خود را وقف ترویج ارزش های دینی و انقلابی کرده اند و در کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال فعالیت هستند که همه باید از جنبه های مختلف فکری، معنوی، مادی و دیگر بخش ها از این جوانان حمایت و پشتیبانی کنیم.
وی از راه اندازی کانون های فرهنگی هنری به عنوان حرکتی به سوی آباد کردن مساجد نام برد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد مروج فرهنگ دین، قرآن، مسجد، اهل بیت(ع) و اصول و ارزش های انقلاب اسلامی هستند.
لازم به ذکر است، در این همایش از 60 فعال فرهنگی مساجد بندرعباس تجلیل به عمل آمد.
در حال حاضر بیش از 930 کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد عالی در مساجد استان هرمزگان راه اندازی شده که بیش از 70 درصد از کانون ها در مناطق روستایی به عنوان تنها پایگاه فرهنگی فعالیت می کنند.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده: هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.