به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، کریم خسروی روز سه شنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اینکه بزرگداشت شهدا مربوط به روز خاصی نیست افزود: ملت قدرشناس ایران در ایام مختلف سال بویژه دهه مبارک فجر و میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و مناسبت ‌های مختلف همچون هفته بزرگداشت دوران دفاع مقدس به تکریم آرمان ‌های شهدا می‌پردازند.
او با بیان اینکه همه مردم ایران وام دار خانواده معظم شهدا هستند گفت: ترویج موثر فرهنگ ، ایثار و شهادت به اقدامات ظریف ، هنرمندانه و شناخت صحیح از گروههای هدف اطلاع رسانی نیاز دارد.
وی افزود: نزدیک شدن به روز 22 اسفند که روز ملی شهدا است فرصتی مغتنم برای پرداختن به فرهنگ ناب شهادت و شهدا است و برنامه ریزی همه ادارات در این زمینه بسیار مهم و موثر خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به اینکه مشکل قرارداد پزشکان ، داروخانه ها و مراکز درمانی با بیمه و اشتغال خانواده های شهدا و جانبازان باید در اولویت باشد اظهار کرد: داروخانه ها همکاری و تعامل ویژه ای با ایثارگران و جانبازان داشته باشند.
طوماری ، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیله سوار نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش مهم ترین و تاثیر گذارترین نهادی است که می تواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همت گمارد چرا که ترویج این فرهنگ یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش است.
او افزود: مدیران با طرح و برنامه ، ایده و خلاقیت خود می توانند فرهنگ ناب شهادت را در جامعه ساری و جاری کنند و به هر میزان که در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت توفیق حاصل شود به همان میزان از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد.
وی به برنامه های روز شهدا اشاره کرد و گفت: انجام تبلیغات محیطی مناسب با روز بزرگداشت شهدا ، دیدار و سرکشی از خانوادهای شهدای با رویکرد بزرگداشت این روز و درج مقالات ، وصایا ، درج تصاویر شهدای والامقام در رسانه های مکتوب و مجازی ، تکریم از مادران و همسران شهدا ، برگزاری پیاده روی خانوادگی شهدا ، عطرافشانی و گلباران گلزار شهدا ، همایش مروجان ایثار و شهادت و غرس نهال به نام شهیدان از جمله برنامه های بزرگداشت روز 22 اسفند است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.