فرزاد افشاری نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارت ‌هایی ملی قدیم که تاریخ اعتبارشان قبل از 9 اسفند 96 است ، از اول فروردین سال 97 اعتباری ندارد.
وی بیان داشت: کارت‌ هایی ملی قدیم که تاریخ تمدید آن تا سال 97 است ، تنها برای آن سال اعتبار دارند، البته ممکن است با صدور کارت ملی هوشمند اعتبار آنها نیز ساقط شود.
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اظهار کرد: 175 ایستگاه کارت هوشمند ملی درهرمزگان برای ثبت نام متقاضیان فعال بوده و مردم باید با مراجعه به مرکزهای یاد شده نسبت به انجام ثبت نام کارت های هوشمند اقدام کنند.
افشاری نژاد ادامه داد: حدود 99 درصد از افراد واجد شرایط در کشور، کارت‌های ملی قدیمی را در دست دارند و حدود یک درصد باقی مانده نیز کسانی هستند که با سیستم‌ های اداری کاری‌ ندارند.
وی ادامه داد: در هرمزگان نیز بخش قابل توجهی از واجدان شرایط کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده‌اند و این در حالیست که دفاتر پیشخوان ثبت احوال، دفاتر پستی و ادارات ثبت احوال شهرستان‌ها با ظرفیت مناسبی در خدمت متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی در استان هستند.
از سال 91 تاکنون ، 600 هزار کارت هوشمند ملی در استان هرمزگان صادر شده که 560 هزار قطعه به متقاضیان تحویل و 40 هزار قطعه آن تاکنون به علت مراجعه نکردن متقاضیان در بخش ‌های مربوطه باقی مانده است.
از یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت هرمزگان ، یک میلیون و 200 هزار نفر ازآنان مشمول دریافت کارت ملی هوشمند هستند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.