محمدعلی چراغی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 25 هزار و 450 نفر نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی استان ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه، کارت های ملی قدیمی طبق مصوبه هیات وزیران تا پایان سال جاری معتبر است، توصیه کرد: مردم باید در فرصت باقی نسبت به درخواست کارت ملی اقدام و قبل از اتمام مهلت قانونی هرچه زودتر مدارک خود را تهیه و نسبت به پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: با آغاز فراخوان اخذ کارت هوشمند از سوی سازمان ثبت احوال کشور، استقبال مردم استان مرکزی به ویژه مناطق شهری برای دریافت این اسناد هویتی در حد نتظار نبوده است.
چراغی افزود: کارت ملی هوشمند با ویژگی های کاربردی قابل توجه و ضریب امنیتی بالا می تواند نیازهای چند منظوره شهروندان را برآورده کند.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: متقاضیان در مهلت قانونی از طریق سایت پیش ثبت نام کارت هوشمند به نشانی www.ncr.ir ویا از طریق مراجعه به دفاتر و ادارات پست شهرستان ها نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.
چراغی افزود: بسترها و امکانات لازم برای صدور کارت هوشمند ملی فراهم است و مشکلی در این خصوص در استان مرکزی وجود ندارد.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: ایستگاه های پستی کارت ملی هوشمند در استان مرکزی از 2 به 15 ایستگاه افزایش یافته است.
چراغی افزود: کارت ملی هوشمند با ارایه 3 کاربرد اصلی شامل شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد.
وی اظهار کرد: شناسایی در حوزه دیجیتال، امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، رمزنگاری و بیومتریک، امکان امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات، امکان تغییر اطلاعات پس از صدور، افزودن کاربرد جدید پس از صدور از خدمات دولت الکترونیک از مزایای کارت ملی هوشمند است.
اداره کل پست استان مرکزی در قالب 12 شهرستان و با 342 واحد پستی شامل 112 واحد شهری، 230 واحد روستایی و بیش از 82 خط مبادله پستی به مردم خدمات ارایه می کند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.