مهدی ژاله چیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان آغاز فراخوان مبنی بر اخذ کارت هوشمند از سوی سازمان ثبت احوال کشور، استقبال مردم به ویژه در مناطق شهرنشین این استان طبق انتظارات نبوده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس کارت های ملی کاغذی طبق مصوبه هیات وزیران تا پایان سال جاری معتبر بوده و اخذ کارت هوشمند از سوی سازمان ثبت احوال برای کارت های ملی در حد فاصل سال های 80 تا 89 صادر شده اعلام شده است.
ژاله چیان تاکید کرد: از جمعیت یک میلیون و 57 هزار نفری، 804 هزار و 537 نفری واجد شرایط اخذ کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون 337 هزار نفر معادل 41 درصد موفق به اخذ این نوع کارت شده اند.
وی بیان کرد: با استقرار دفاتر آی سی تی در مناطق روستایی و اطلاع رسانی لازم از سوی عوامل اداره پست، شمار ثبت نام کنندگان دریافت کارت هوشمند ملی روند رو به رشدی دارد.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: بر این اساس شهروندان می توانند در مهلت یاد شده از طریق سایت پیش ثبت نام کارت هوشمند به نشانی www.ncr.ir مراجعه و نسبت به پیش ثبت نام به صورت رایگان اقدام کنند.
وی ابراز کرد: پس از این مرحله فرد بابت دریافت کارت هوشمند ملی و گذراندن فرآیندهای لازم در مجموع 31 هزار تومان را پرداخت می کند که حداکثر پس از مدت 15 روز تحویل داده می شود.
ژاله چیان افزود: تمامی امکانات لازم از قبیل سخت افزارها برای صدور کارت هوشمند ملی فراهم شده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 37 ایستگاه ثبت نام کارت هوشمند در استان زنجان برای رفاه متقاضیان فعال است و طبق برنامه ریزی انجام گرفته تا ساعات هشت شب نیز خدمات لازم را ارائه می کنند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.