به گزارش ایرنا، علیرضا درویش نژاد عصر چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: برگزارکنندگان این کنگره به مباحث اجتماعی از جمله آزادی زندانیان توجه ویژه ای دارند و امسال نیز با همکاری این کنگره هفت زندانی آزاد خواهند شد.
وی در تشریح دیگر برنامه های امسال کنگره امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: امسال دوهزار و 500 نفر سفیران ولایت استان در قم آموزش تخصصی در حوزه سیره امام سجاد (ع) دیده اند.
درویش نژاد گفت: کنگره امام سجاد (ع) مردم محور است و صد در صد مدیریت و برنامه ریزی آن توسط مردم صورت می گیرد.
وی با اشاره به آمادگی هرمزگان برای میزبانی هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: معرفی صحیفه سجادیه به مردم هم در سطح عام و هم نخبه ، روان سازی مفاهیم صحیفه برای فهم بهتر قرآن، کاربردی کردن اندیشه های امام سجاد (ع) در زندگی مردم و رسیدن به کارکردی عملی در صحیفه سجادیه بعنوان سبک زندگی اسلامی از مهمترین اهداف کنگره است.
کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از هفت سال پیش، در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.
امام چهارم شیعیان ، امام زین العابدین (ع) در پنجم شعبان سال 38 هـ. ق (یا 15 جمادی الاولی سال 36 هـ. ق) در شهر مدینه چشم به جهان گشود.
حضرت در واقعه عاشورا 23 ساله بودند که پس از شهادت امام حسین(ع) در واقعه جانسوز کربلا به سال 61، به مدت 35 سال امامت و رهبری شیعیان را برعهده داشتند و سرانجام در 12 محرم و بنا به نقل مشهور 25 محرم سال 94 ه.ق به تحریک هشام بن عبدالملک مسموم گردیده و در سن حدود 57 یا 59 سالگی در مدینه به شهادت رسیدند و پیکر پاکش در کنار عموی بزگوارشان امام حسن مجتبی(ع)در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.