شاهین شاهی زاده روز یک شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان به کشت مکانیزه گندم اختصاص داشت که امسال این میزان به شش هزار هکتار رسید.
وی خاطرنشان کرد: 70 درصد کشت مکانیزه گندم هرمزگان که از مهمترین محصولات راهبردی است، در حاجی آباد انجام می شود.
وی بیان داشت: شهرستان حاجی آباد از نظر ضریب مکانیزاسیون نسبت به سایر شهرستان ها جایگاه برتری دارد به طوری که محصولات ذرت وسیب زمینی در این منطقه به طور کامل به روش مکانیزه کشت می شود.
وی با اشاره به ارتقای ضریب مکانیزاسیون از 8 به 35 درصد از سال 93 تا 95 خاطر نشان کرد: کاهش سختی کار، صرفه‌ جویی در زمان و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول و بهره‌ وری از نیروهای کارگری و کاهش هزینه‌ های تولید از مهم ترین مزایای کشت مکانیزه است.
شاهی زاده با اشاره به حمایت های این سازمان از توسعه کشت مکانیزه، گفت: متقاضیان می توانند با استفاده از 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون نسبت به خرید ادوات لازم از جمله انواع خطی کار ، ریزدانه کار ، کود پاش، کفکار و کمباین ها اقدام کنند.
کاشت گندم در هرمزگان از اوایل آبان ماه آغاز وتا پایان آذر ماه ادامه دارد و برداشت آن از اواخر اردیبهشت شروع و تا تیر ماه ادامه خواهد داشت.
سطح زیر کشت گندم در هرمزگان در حدود 13 هزار هکتار است که به طور میانگین حدود 62 هزار تن هر سال از این سطح گندم برداشت می شود.
به طور متوسط میزان گندم مورد نیاز هرمزگان در طول سال 200 هزار تن است.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده: هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.