فرزاد افشاری پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ کشوری طلاق در کشور به ازای هر یکهزار نفر 2 و یک دهم درصد و در استان هرمزگان به ازای هر یکهزار نفر یک و پنج دهم درصد است.
وی بیان داشت: در پنج ماه نخست امسال هم چنین 6 هزار و 400 مورد واقعه ازدواج در استان هرمزگان ثبت شد که نسبت به همسنجی با سال گذشته تغییری نداشته است.
مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان یادآور شد: 15 هزار و 762 واقعه ازدواج نیز در سال 95 در این استان به ثبت رسید که این آمار نسبت به سال قبل 13 و چهار دهم درصد افزایش داشته است.
افشاری پور گفت: میانگین نرخ ازدواج در کشور به ازای هر یکهزار نفر هشت و6 دهم درصد و در هرمزگان هشت و 2 دهم درصد در یکهزار نفر است که در این رابطه این استان رتبه 19 را در کشور دارد.
وی هم چنین به میزان ثبت ولادت در هرمزگان اشاره کرد و گفت: 16 هزار و 813 واقعه ولادت در پنج ماه امسال در این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
این مسئول ادامه داد: 42 هزار و 900 واقعه ولادت در سال 95 در این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه و 2 دهم درصد رشد داشته است.
وی بیان داشت: نرخ ولادت در کشور 19 و پنج دهم درصد است یعنی به ازای هر یکهزار نفر 20 نفر به جمعیت کشور اضافه می شود و در هرمزگان این نرخ 24 و یک دهم درصد است یعنی به ازای هر یکهزار نفر 24 نفر به جمعیت این استان اضافه می شود.
وی گفت: استان هرمزگان با میانگین سنی 26.4 سال بعد از سیستان و بلوچستان در رده دوم استان‌ های جوان کشور قرار دارد.
افشاری پور همچنین به ثبت فوت در استان هرمزگان اشاره داشت که در سال 95 در مجموع 6 هزار و 695 واقعه فوت و در 5 ماه امسال 2 هزار و 605 واقعه فوت ثبت شد که این آمارها به ترتیب نسبت به سال قبل آن یک و 9 دهم درصد افزایش و 2 و 9 دهم درصد کاهش داشته است.
این مسئول اضافه کرد: میانگین نرخ کشوری واقعه فوت چهار و هفت دهم درصد و استانی سه و هفت دهم درصد است که در این رابطه هرمزگان جایگاه 29 را در کشور دارد.
وی ابزار داشت: در سال گذشته 66 و هفت دهم درصد ازدواج ها شهری و 33 و سه دهم درصد روستایی بوده است و میانگین اختلاف سنی بین زوج و زوجه پنج سال و یک ماه گزارش شده است.
وی همچنین به فراوانی نام های انتخابی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: نام های فاطمه ، زهرا و مریم برای دختران و نام های محمد، علی و امیر علی برای پسران بیشترین انتخاب والدین این استان برای نام های نوزادانشان بوده که در پنج امسال به ثبت رسیده است.
وی در پایان با قدردانی از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانله در عرصه اطلاع رسانی شفاف و صادقانه اظهارکرد: همراهی اصحاب رسانه با دستگاه ها، دولت و نظام می تواند بذر نشاط و امید در جامعه داشته باشند که در هرمزگان شاهد این فعالیت هستیم.
افشاری پور خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال تنها مرجع رسمی انتشار آمارهای حیاتی است و دراین عرصه بستر مناسبی برای پوشش خبری اصحاب رسانه است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده *انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.