مهدی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:همچنین در این مدت هشت هزار و 408 راس لاشه قربانی نیز مورد بازرسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: همزمان با روز عید قربان 52 گروه ثابت و سیار شامل 15 دامپزشک، 62 بازرس و6 ناظر شرعی نظارت بر دام های قربانی و ذبح بهداشتی و شرعی آنها را در سیستان و بلوچستان برعهده داشتند.
وی افزود: 259 کیلوگرم گوشت منع مصرف در بازرسی های انجام گرفته در سیستان و بلوچستان توسط کارشناسان دامپزشکی ضبط شد.
وی بیان کرد: بازرسان نظارت بهداشتی در روز عید سعید قربان بنا به درخواست شهروندان از لاشه های ذبح شده گاو، گوسفند، بز و شتر در سراسر سیستان و بلوچستان معاینه کردند.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل امسال به منظور آگاهی بخشی به آحاد جامعه از نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت، به تشریح اقدامات و تمهیدات خود در سطح استان پرداخت.
وی افزود: اکیپ های سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز قبل از عید سعید قربان در چند نقطه از سطح شهرستان زاهدان حضور یافته و به معاینه پیش از کشتار دام های قربانی پرداختند.
وی ادامه داد: سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در روز عید سعید قربان در خدمت تمامی شهروندان مرکز استان بوده و مردم زاهدان با تماس با این شماره ضمن دریافت پاسخ سئوالات بهداشتی خود در حوزه بهداشت دام و لاشه استحصالی، نسبت به درخواست حضور کارشناس نظارت بهداشتی درب منزل خود اقدام کردند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.