حمید رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: عملیات بازرسی قبل از کشتار دام از بامداد روز پنجشنبه آغاز و تا پایان عصر روز عید قربان ادامه داشت و بازرسی پس از کشتار دام و لاشه های استحصالی نیز از صبح روز عید آغاز شد.
وی با ذکر اینکه دراین عملیات اداره کل دامپزشکی استان برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه و مصرف کنندگان گوشت های نذری از تمام توان فنی، علمی و پشتیبانی استفاده کرده است افزود: در پایان این عملیات هفت هزارو 390 راس دام زنده شامل گاو، گوسفند، بزو شتر بازرسی قبل از کشتار شده اند.
رمضانی بیان کرد: تعداد 2 هزارو 965 لاشه دام ذبح شده نیز بازرسی بعد از کشتار شده اند.
وی خاطرنشان کرد: عملیات نظارت بهداشتی عید قربان امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش دو برابری لاشه های بازرسی شده و افزایش 42 درصدی تعداد دام زنده بازرسی شده را نشان می دهد.
معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: وزن لاشه های ضبط شده نیز نسبت به عید قربان سال گذشته 71 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در عید قربان امسال مردم و خیران استان از ذبح دام نذری در کشتارگاه ها استقبال خوبی داشتند افزود: پوشش خدمات بهداشتی دامپزشکی در مناطقی از استان از جمله بخش های جرگلان و کهنه جلگه با استقرار و توقف 48 ساعته بازرسین بهداشتی افزایش یافت که منجر به افزایش و رشد بازرسی بهداشتی در مقایسه با سال گذشته شده است.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.