رضا راحت دهمرده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نهاد سال گذشته با وجود کمبود تجهیزات سخت افزاری با مشکلاتی روبرو بود که با برنامه ریزی صورت گرفته و استفاده از ظرفیت شرکت پست توانست با راه اندازی ایستگاه های جدید ظرفیت ثبت نام کارت ملی هوشمند را در هر ماه افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه 62 ایستگاه ثبت نام کارت ملی هوشمند در پایان سال گذشته برای سهولت ثبت نام در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است افزود: با راه اندازی این تعداد ایستگاه ظرفیت روزانه ثبت نام کارت ملی هوشمند به چهار هزار نفر رسید که این امر منجر به ثبت 462 هزارو 771 درخواست در پارسال شد.
وی ادامه داد: با توجه به آماده بودن زیرساخت های لازم برای ثبت درخواست کارت ملی هوشمند در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است امسال 700 هزار درخواست در استان ثبت شود.
وی در مورد مزایای کارت ملی هوشمند بیان کرد: علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سلامت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کند تا افراد با شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ثبت احوال استان ثبت به موقع وقایع حیاتی در مهلت های قانونی است گفت: با تلاش و اقدامات صورت گرفته درصد ثبت وقایع حیاتی در مهلت های قانونی در ولادت به 97 درصد و در ثبت فوت به 90 درصد در سال گذشته رسیده است.
راحت دهمرده اظهار داشت: همچنین در نظر داریم این آمار را در پایان سال 1396 برای ولادت 98 درصد و برای فوت 95 درصد ارتقا دهیم.
وی افزود: ثبت احوال سیستان و بلوچستان هم اکنون در 52 نقطه از استان و با 259 نفر نیروی انسانی در حال خدمات رسانی به جمعیت افزون بر 2میلیون و 700 هزار نفری است.
وی ادامه داد: از آنجایی که این نهاد همواره در تلاش برای راه اندازی ادارات جدید است تا سطح دسترسی مردم به ادارات ثبت احوال را تسهیل و خدمات مناسبی را به مراجعان ارائه کند اما با توجه به گستردگی و پراکندگی سیستان و بلوچستان و محدودیت نیروی انسانی ثبت احوال همانند سایر استان ها نیاز بود تا بخشی از خدمات خود را به بخش خصوص واگذار کند که با پیگیری های صورت گرفته پارسال مجوز واگذاری بخشی از خدمات ثبت احوال به دفاتر پیش خوان اخذ شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه روند اخذ مجوز دفاتر شاخص در دست بررسی و تایید مراجع است امیدواریم تا اردیبهشت ماه امسال این دفاتر راه اندازی شوند.

*** صدور 22 هزار شناسنامه برای فاقدین اسناد هویتی
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات و پیگیرهای سایر نهاد های دست اندرکار توانستیم با تعیین تکلیف 6 هزار و 750 پرونده برای 22 هزار نفر از افراد فاقد شناسنامه و فرزندانشان که مورد تایید شورای تامین قرار گرفتند مدارک هویتی صادر کنیم.
راحت دهمرده اظهار داشت: پیش بینی می شود باقی مانده پرونده ها که حدود هزار مورد است امسال بررسی و تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به روند اینترنتی نام نویسی و نوبت گیری کارت هوشمند ملی بیان کرد: نام نویسی اولیه و نوبت گیری برای کارت هوشمند ملی تنها از طریق پایگاه اینترنتی www.ncr.ir انجام می شود و تمام افراد بالای 15 سال می توانند نسبت به نام نویسی کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 جمعیت سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان به 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر شامل 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
7316** 3213** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.