به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ناصر جعفرزاده صبح امروز در نشستی با اشاره به اهمیت اعتکاف در خودسازی انسان، اظهار داشت: اعتکاف برنامه‌ای عملی است که اسلام برای خودسازی انسان‌ها ارائه می‌کند.

وی در ادامه، این مراسم معنوی را یکی از راه‌های رسیدن انسان به تکامل در مسیر زندگی دنیوی عنوان‌کرد و بیان‌داشت: اعتکاف اثر عمیقی در تصفیه روح و توجه به خداوند و معنویات دارد.

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌کرد: انسان در اعتکاف تسلط بر خود را تمرین می‌کند و سعی دارد روح خود را کنترل کرده و از گناه بپرهیزد و همچنین در برابر غرایز نفسانی و شهوات مقاومت کند.

 وی اعتکاف را بهترین فرصت برای توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در میان معتکفان دانست و تصریح‌کرد: حضور در این مراسم معنوی، زمینه رشد و تعالی معتکف را فراهم می‌کند.

جعفرزاده ضمن تشریح اهداف اجرای طرح "با قرآن در زلال اعتکاف"، ایجاد و تقویت علاقه شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف و آشنایی بیشتر با آنان آموزه‌های قرآنی، قرائت صحیح حمد و سوره و اذکار نماز و توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در میان معتکفین را از اهم اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف در سه روز از 13 الی 15 رجب المرجب با برنامه های قرآنی متنوع آشنا شده و فرصت می‌یابند تا با استفاده از فضای معنوی به‌وجود آمده، دل و جان خود را با رایحه روح‌بخش قرآن کریم جلا دهند.

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان‌ داشت: طبق ابلاغیه صادر شده از مرکز، سهمیه استان هرمزگان 70 باب مساجد بوده که تحت پوشش طرح "با قرآن در زلال اعتکاف" قرار گرفته است.

جعفرزاده افزود: مسابقات فرهنگی قرآنی با عنوان "با قرآن در زلال اعتکاف" ویژه برادران و خواهران معتکف در ایام معنوی اعتکاف برگزار می‌شود.

وی همچنین از توزیع فرم‌های ویژه اساتید اعزامی و دستورالعمل طرح "با قرآن در زلال اعتکاف" به همراه دفترچه سوالات مسابقه فرهنگی- قرآنی "با قرآن در زلال اعتکاف" بین مربیان قرآنی با هدف اجرای هرچه بهتر طرح و مسابقه مزبور خبر داد.

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: اعتبار حمایتی تخصیص یافته برای هر مسجد جهت اجرای طرح مزبور در سال 96 یک میلیون و 500 هزار ریال بابت حق الزحمه مربی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613215
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.