به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی روز دوشنبه درنشست خبری به مناسبت مراسم اعتکاف اظهار داشت: برای مراسم معنوی اعتکاف امسال در گنبدکاووس، تاکنون 1071 خواهر و 506 برادر ثبت نام کرده اند که 80 درصد آنان را جوانان 15 تا 25 سال تشکیل می دهند.
وی بابیان اینکه ثبت نام از علاقه مندان به شرکت درمراسم معنوی اعتکاف تا امشب نیز ادامه دارد، گفت: پیش بینی می شود برای این مراسم حدود 2 هزار نفر شرکت نمایند که درصورت تحقق، 10 درصد بیشتر از سال قبل خواهد بود.
حجت الاسلام فتحی اضافه کرد: امسال برای مراسم معنوی اعتکاف (ایام البیض) که از 22 تا 24 فروردین (13 تا 15 ماه رجب) درسراسر کشور برگزار می شود، 22 باب مسجد درشهر و برخی روستاهای گنبدکاووس پیش بینی شده که پنج باب مسجد بیشتر از سال قبل است.
وی تصریح کرد: امسال سه باب مسجد ویژه دانشجویان (پسر و دختر) و یک مسجد نیز ویژه طلاب خواهر حوزه علمیه گنبدکاووس پیش بینی شده است.
رئیس تبلیغات اسلامی گنبدکاووس دربخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مراسم معنوی اعتکاف در احادیث و روایات پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) پرداخت و گفت: اعتکاف حلقه اتصال عبد با معبود و تمرین انقطاع از غیر خدا است و ثواب بسیاری نیز برای این فضیلت ذکر شده است.
حجت الاسلام فتحی، روزه داری، قرائت قرآن و ادعیه، اقامه نمازهای یومیه به جماعت و نیز نماز شب، توبه و استغفار و دعا و راز و نیاز با خدا را از مهمترین اعمال مراسم معنوی اعتکاف برشمرد و افزود: امسال در هر یک از مساجد محل اعتکاف، یک مبلغ دینی، یک قاری قرآن و یک مداح حضور دارند.
به گفته وی، مراسم معنوی اعتکاف امشب با ورود دانشجویان در مسجد قائمیه گنبدکاووس آغاز می شود.
شهرستان 380 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.