به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در مراسم رونمایی از بزرگ‌ترین قرآن مطلای جهان، با اشاره به اهمیت توجه به هنرمندان قرآنی اظهار داشت: یکی از وظایف ما حمایت از هنرهای قرآنی و احترام به هنرمندان قرآنی است و امیدوارم این هنرمندان همیشه در سایه لطف این کتاب آسمانی باشند.

وی بابیان اینکه آثار هنری قرآنی ذخیره‌ای برای قیامت هنرمندان است، افزود: هنرهای قرآنی نباید در همین سطح باقی بمانند و باید هنرمندان سعی کنند این هنرها را به دیگران نیز آموزش دهند تا  برکت پرداختن به قرآن افزایش یابد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: پرداختن به قرآن برکات زیادی دارد و بنده در نوشتن تفسیر این برکت را تجربه کردم.

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد بزرگ‌ترین قرآن طلای جهان ابراز کرد: ساخت این قرآن در برابر کسانی است که ادعای عدم ارتباط شیعه با قرآن را دارند و این در حالی است ارتباط و کار ما خیلی بیشتر از آن افراد با قرآن است.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: کارهایی که هم‌اکنون در کشور روی قرآن صورت گرفته اقدامات کم‌سابقه‌ای است و این کارها واقعاً پرارزش است و نشان می‌دهد برخلاف اینکه ادعا می‌شود ایرانی‌ها خیلی هم علاقه به قرآن دارند.

وی با اشاره به علاقه مردم ایران به قرآن و مفاهیم قرآنی اظهار داشت: کتابت بزرگ‌ترین قرآن طلای جهان نشان از علاقه زیاد مردم ایران به قرآن دارد و امیدوارم هرروز اخبار بیشتری درباره کتابت چنین قرآن‌هایی بشونیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611005
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.