به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ابراهیم امینی ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، با اشاره به اقدامات شهرداری قم در چند سال گذشته اظهار داشت: شهرداری قم فعالیت‌های خوبی در ایام نوروز انجام داده که یکی از کارهای خوب اقدامات زیباسازی در شهر است.

وی بابیان اینکه امروز زمانی که در شهر حرکت می‌کنیم شاهد شرایط بهتری نسبت به گذشته هستیم، افزود: اگرچه بیش از گذشته اقداماتی دررسیدن به جایگاه قم صورت گرفته است ولی شهر قم کمبودها و شرایط خاصی دارد که انتظار می‌رود بیشتر به آن پرداخته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهر قم مرکز حوزه‌های علمیه و پایگاه شیعیان است و همین جایگاه انتظارات را بالابرده است که یکی از مشکلات مسافران در قم مباحث پارکینگی است و مسافرانی که وارد قم می‌شوند باید ماندگاری بیشتری داشته است.

وی با تأکید بر اینکه اکثر خودروهای ورودی به قم نگران پارکینگ هستند، ابراز کرد: پارکینگ نیازی اساسی برای شهری مانند قم است و بارها به مدیران استان و استاندار دراین‌باره تذکر داده‌شده که بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند.

امینی عنوان کرد: مردمی که در ایام نوروز به قم آمده با مشکلاتی روبرو بودند و اگر بخواهیم قم آبرومند بماند باید فکری برای رفع مشکلات ازجمله پارکینگ کنیم.

وی مشکلات فرودگاه قم را مدنظر قرار داد و گفت: قم نیازمند یک فرودگاه است و فرودگاه نقش تأثیرگذاری در اقتصاد شهر دارد، لذا تقاضا دارم مشکل فرودگاه قم هرچه سریع‌تر حل شود و همه باید کمک کنند تا مشکل رفع شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: فرودگاه با توجه به زائرپذیری قم اهمیت زیادی دارد، چراکه از شهرهای مختلف جهان به اینجا رفت‌وآمد می‌کنند، همچنین قم آبروی نظام اسلامی است و طلاب خارجی زیادی در این شهر مشغول تحصیل هستند که در این شرایط احداث و تکمیل فرودگاه ضرورت دارد.

وی بابیان اینکه وضعیت شهر قم ازنظر نظافت شرایط بهتری پیداکرده است، تصریح کرد: شرایط خوبی ازنظر نظافت در شهر حاکم است و نیروهای خدمات شهری شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

امینی با اشاره به اهمیت توجه به ساخت‌وسازها در شهر قم اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی در قم حاشیه‌نشینی است و حاشیه‌نشینان با مشکلات زیادی روبرو هستند که باید برای آن‌ها فکری اساسی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610663
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.