حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سطح استان 85 مسجد برای همین منظور در نظر گرفته شده است که از این تعداد 40 مسجد شهری و 45 مسجد روستایی می باشد.
وی از استقبال پرشور مردم از اعتکاف امسال خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان قزوین 16 مسجد، در شهر قزوین 7 مسجد، همچنین مسجدالنبی، ویژه آقایان و مساجد جامع، امام حسن(ع)، موسی بن جعفر، الغدیر، مسلم بن عقیل و المهدی برای بانوان در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام نظری در ادامه اعتکاف را فرصت بندگی و اندیشه درباره خود و خدای خویش عنوان کرد و افزود: اعتکاف، فرصت از دنیا بریدن و تمرین بندگی و روزنه ای برای ورود به عالم بالا و مقدمه ای برای ترک گناه است.
وی افزود: گسترش مراسم معنوی اعتکاف در سطح جامعه موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی و ترویج مکارم اخلاقی در میان عموم مردم می شود.
این مسوول ادامه داد: در فرهنگ اسلامی روی آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره برداری از فیوضات معنوی آن، جهاد نیز به شمار می رود، چرا که این مراسم معنوی، نقش بسیار مهمی در مقابله با نفوذ فرهنگ بیگانه دارد.
حجت الاسلام نظری اضافه کرد: خوشبختانه هر ساله شاهد فراگیر شدن سنت حسنه اعتکاف به ویژه با حضور پرشور جوانان در کشور هستیم.
وی، خودسازی و تهذیب نفس را از اثرات و نتایج روحی و معنوی اعتکاف عنوان کرد و گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف در استان به لحاظ کمی از رشد 10 درصدی برخوردار می باشد.
حجت الاسلام نظری گفت: خوشبختانه در اجرای این آیین مسوولان بیش از همیشه همکاری و همدلی داشته اند تا این مراسم معنوی به شکل مناسب و مطلوب برگزار شود.
هر ساله سیزدهم تا 15 ماه رجب مراسم اعتکاف در مساجد استان قزوین برگزار می شود.
7389/ 6128 *خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.