معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع) دو هزار و 200 زن و مرد از سراسر کشور در سنین مختلف برای حضور در مراسم اعتکاف وارد مسجد گوهرشاد در جوار بارگاه منور رضوی شدند.
حجت الاسلام سیدجلال حسینی ایرنا افزود: با آغاز 13 رجب المرجب و مراسم اعتکاف هزار و 100 مرد و هزار و 100 زن در مسجد گوهرشاد معتکف و روزه داری و عبادت را آغاز کردند.
وی ادامه داد: این افراد به قید قرعه از بین 28 هزار زن و مردی که از سراسر کشور حدود دو ماه قبل در سایت مربوطه ثبت نام کرده بودند پذیرفته شدند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بیش از هزار برنامه فرهنگی تبلیغی برای اعتکاف حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده که این برنامه‌ ها شامل سخنرانی و بیان معارف دینی، بیان احکام، حلقه معرفت، محفل قرآنی، مناجات‌خوانی، خدمات مشاوره تربیتی و اعتقادی، مدیحه‌ سرایی، قرائت دعا و زیارت است.
وی افزود: آیت الله سید احمد علم الهدی، حجج اسلام سید ابراهیم رئیسی، حاج علی اکبری، حسینی قمی، فرحزاد، ماندگاری و تقوی در این ایام در جمع معتکفان مسجد گوهرشاد به ایراد سخنرانی می‌ پردازند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: علاوه بر مسجد گوهرشاد 6 مسجد وابسته به آستان قدس رضوی در سطح مشهد شامل مسجدالرضا احمدآباد، مسجدالرضا مصلی، مسجدالرضا امامت، مسجدالرضا خواجه ربیع، مسجد ملاهاشم و مسجد صدیقیها جنب حرم مطهر رضوی میزبان معتکفان هستند.
آیین معنوی اعتکاف طی سه روز 13، 14 و 15 رجب مطابق با 22، 23 و 24 فروردین جاری برگزار می شود.

* 70 مسجد در غرب خراسان میزبان معتکفان
رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت ایام البیض : آیین معنوی اعتکاف در 70 مسجد شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب در غرب خراسان رضوی آغاز شد.
حجت الاسلام سید محمدجواد سجادی نژاد افزود: بیش از چهار هزار نفر برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در مساجد شهری و روستایی این شهرستانها حضور دارند.
وی ادامه داد: هزار و 580 نفر از این تعداد در 12 مسجد شهر سبزوار معتکف شدند.
7489/8145/7499/1858
خبرنگار: میترا عبداللهی ** حمیددلاوری هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.