نماینده کارگران فولاد جنوب سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر حقوق شش ماه گذشته در سال جاری،بخشی از مطالبات سال های گذشته تعدادی از کاگران هنوز پرداخت نشده است.
وی که مایل نبود نامی از وی برده شود ادامه داد: این امر موجب متلاشی شدن برخی خانواده ها و اعتیاد عده ای از کارگران شده و برخی از کارگران حتی توان پرداخت هزینه رفت و آمد درون شهری را ندارند.
نماینده کارگران فولاد جنوب اشاره کرد: این موضوع بارها و بارها از راه های های قانونی پیگیری شده و زمانی که از نتیجه نا اُمید شدیم به دادگاه مراجعه کردیم.
وی ابراز داشت: دادگاه اقدام به صدور حکم اجرایی برای پرداخت حقوق کارگران کرد ولی این حکم تاکنون اجرایی نشده است.
وی اضافه کرد: فولاد جنوب در سال های گذشته 20 میلیارد تومان وام از بانک های استان دریافت کرده ولی مشخص نیست این تسهیلات چگونه هزینه شده و چرا حقوق و بیمه کارگران را پرداخت نمی کند.
این کارگر فولاد جنوب اظهار داشت:با توجه به اینکه شمش های تولیدی فولاد جنوب سریع به فروش می رسد نباید با مشکل مالی روبه رو باشد.
'مجتمع فولاد جنوب در اردیبهشت سال 1383 با سرمایه گذاری 51درصد طرف ایرانی و 49درصد طرف خارجی (مسلمان هندوستان) به ثبت رسید.'
' عملیات اجرایی ساخت کارخانه ذوب آهن فروردین ماه سال 1384 با ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش در سال را در زمینی به مساحت چهار هکتار و در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با حجم 340 میلیارد ریال آغاز کرد.'
'مجتمع فولاد جنوب در تیر ماه 1385 به عنوان واحد نمونه صنعتی هرمزگان انتخاب شد.'
3219/2094
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.