استاد تمام دانشگاه تهران و عضو انستیتوی حقوق بین الملل فرانسه  گفت: چارچوب اقتصاد و تجارت و مبادلات در کشورهای مسلمان تفاوت اساسی با کشورهای غیر مسلمان دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پروفسور محمود عرفانی استاد در دومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی  که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و با حضور با حضور پدر علم حقوق عمومی و اساسی کشور (پروفسور سیدمحمدهاشمی) و هاشمی رییس مرکز امام ولایت فقیه و انقلاب  و رییس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تهران و اساتید و پژوهشگران برجسته حقوق برگزار شد گفت:چارچوب اقتصاد و تجارت و مبادلات در کشورهای مسلمان تفاوت اساسی با کشورهای غیر مسلمان دارد.

وی گفت: ارزشهای بازار و تجارت مسلمان بر اساس قواعد اسلامی کاملا انسانی و اخلاقی و نمونه عالی حمایت و تحقق حقوق شهروندی است.

استاد تمام حقوق دانشگاه تهران  گفت: بر اساس اعتقادات و قوانین تجاری اسلامی اخلاقیات حرف اول را در تجارت و بازار کشورهای اسلامی می زند و این خود اساس صیانت از حقوق شهروندی در جامعه است.

وی گفت: مبانی حقوق شهروندی 1400 سال قبل در قرآن و اسلام مورد تاکید و اصول ما بوده است زمانیکه کشورهای غربی مدعی ابتدایی ترین حقوق انسانی را پایمال می کردند.

این استاد بنام حقوق تجارت ایران  گفت: آموزه های اسلامی مهمترین منابع حقوق بشری و حقوق شهروندی غرب می باشند و ما خود از آن نباید غافل باشیم.

وی گفت: غنای حقوق بشری و شهروندی ما بر اساس آموزه های اسلام بسیار غنی تر از سایر متون حقوقی خارجی حقوق بشری وشهروندی است.

عضو انستیتوی حقوق بین الملل فرانسه  گفت: تمام قوانین منبعث از اسلام در حقوق تجارت در فهوای خود آموزه های رعایت حقوق شهروندی را دارد از بحث رضای طرفین تا حرام دانستن ربا که باید همگی بصورت تخصصی از منظر رعایت حقوق شهروندی بررسی شود تا جوهر کلام و ریشه زیبای انسانی و فطری این قوانین اسلامی برای اساتید و دانشجویان هر چه بیشتر مفهوم شود.

این مولف کتب و دانشمند حقوق تجارت کشور گفت: تجارتی که بر مبنای احکام اسلامی و الهی شکل می گیرد ضمن اینکه رعایت حق و حقوق طرفین محقق می شود عدالت واقعی حقوقی نیز بر آن جاری شده و طرفین راضی از هم به تجارت پربرکت هم ادامه می دهند که باید از منظر علوم مختلف بین رشته ای به بحث علمی در اینخصوص پرداخت.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.