به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نمازجمعه کرمان که در مصلی امام علی (ع) اقامه شد، به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار تاکید کردند با مذاکره کردن با آمریکایی ها اینگونه فکر نکنیم که آنها دست از شیطنت های خود بر می دارند.
وی گفت: آنچه مهم است اخیرا فردی به نام اسکات مودل از افسران امنیتی آمریکا که در حوزه ایران کار می کند و مسائل ایران را خوب تجزیه و تحلیل می کند طرح هفت ماده ای را ارائه کرده تا جمهوری اسلامی را مهار کنند یا آن را از بین ببرند.
خطیب جمعه کرمان اظهار کرد: در بخشی از این طرح قرار شده فعالیت های صدای آمریکا هدفمندتر علیه ایران ادامه یابد.
وی گفت: نکته مهم در فعالیت صدای آمریکا، مطرح کردن اخبار کذب و شایعات و دامن زدن به آنها، زیر سئوال بردن نهادهای مهم و اساسی از جمله سپاه پاسداران و فعالیت های اقتصادی آنهاست که برای ما اهمیت ویژه ای دارند.
حجت الاسلام قاسمی زاده بیان کرد: آنها همچمین درصدد هستند موج جنگ اطلاعاتی علیه ایران را تشدید کنند و در این رابطه مواردی درباره پرداخت نشدن حقوق ها، اعتیاد و اینها را بزرگنمایی و مطرح می کنند.
وی افزود: آنها درصدد هستند از سعودی ها به عنوان دشمن شماره یک مسلمانان برای ضربه زدن به ایران کمک بگیرند.
وی استمداد از سازمان سیا برای تمرکز بر ایران را یکی دیگر از اهداف دشمنان برشمرد و گفت: تشویق نخبگان به خروج از ایران، جاسوس گیری از داخل ایران، فشار بر ایران به بهانه حقوق بشر، دامن زدن به اختلافات و مسائل مذهبی به ویژه بین شیعه و سنی و تشدید ایران هراسی بین کشورهای عرب منطقه از دیگر مواردی است که در صدر برنامه های استکبار جهانی علیه ایران قرار دارد.
امام جمعه موقت کرمان در ادامه خطبه های نمازجمعه گفت: رزمایش ولایت 95 در 2 میلیون کیلومتر مربع اجرایی شد و برای دشمن یک خط و نشان به تمام معنا بود و نشان داد که ایران در عرصه زمینی، هوایی و دریایی آماده است و دشمنان نمی توانند تهدیدی علیه ایران اعمال کنند.
وی به تشییع 17 شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده در نقاط مختلف استان کرمان اشاره کرد و افزود: حضور این شهدا باعث ایجاد فضای معنوی بیشتر در جامعه می شود.
حجت الاسلام قاسمی زاده همچنین به 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: کمیته امداد تاکنون خدمات خوبی را به جامعه ارائه کرده و امروز با سیاست توانمندسازی و خودکفایی بهتر از گذشته حرکت می کند که این موارد جای تقدیر از تلاشگرن این عرصه را دارد.
وی روز درختکاری را نیز گرامی داشت و گفت: امروز با وجود افزایش روزافزون صنایع، ایجاد فضای سبز و کشت درخت و درختان در جامعه امری حیاتی است و باید به آن اهتمام جدی داشته باشیم.
امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با اشاره به وجود سه نوع زندگی برای خانواده ها گفت: نوع اول، زندگی بدون برنامه و بدون هدف گذاری است که حاکم بودن بی تدبیری و نداشتن تعهد در قبال نظام خانواده بین اعضای این خانواده ها از شاخص های آن به شمار می رود.
وی ادامه داد: نوع دوم زندگی های دارای برنامه ها و هدف است که همه این برنامه ها و اهداف برای رسیدن به دنیا و متعلقات آن است و نداشتن اعتقاد به آخرت و جهان آخرت و راضی بودن نسبت به زندگی خود در دنیا، از شاخص های این زندگی است.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: نوع سوم زندگی، زندگی مومنانه، مسئولانه و عاشقانه است که الگوی آن نیز حضرت فاطمه زهرا (س) هستند و در این زندگی سه رکن اساسی ایمان به خداوند، ایمان به تعالی دینی و ایمان به نظام خانواده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.