به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز شنبه به نقل از اسداله رازانی در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با حضور جانشین بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اعلام کرد: صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی به عنوان یک نیاز و خواست شهروندی در وعده های آقای روحانی به عنوان یک کار بزرگ و جدید در فضای فکری و سیاسی کشور شکل گرفت.
وی با اشاره به نیازها و شرایط مختلف در هر دوره زمانی اظهار داشت: نیازها و شرایط امروز با چند سال گذشته فرق کرده و حقوق شهروندی نیز به عنوان یک نیاز برتر روز مطرح شده و بندهای آن نیز همزمان با تحولات زمان نگاشته شده است.
وی افزود: برای به اجرا در آمدن منشور حقوق شهروندی و تحقق صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، وزارت کشور در سطح کشور و استانداری ها در سطح استان ها موظف اند که به نهادسازی و تشکیلات جدید این موضوع توجه کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: باید تلاش کنیم تمامی اصول حقوق شهروندی را با دقت کامل در استان مورد توجه قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: روشهای اداری ممکن است اجرای برخی از بندهای حقوق شهروندی را دچار مشکل کنند، لذا نباید از بندهای مختلف حقوق شهروندی غفلت شود و باید گزارش های واقعی و ملموس آنچه مطابق با واقعیت است، ارایه شود.

**کرمانشاه استان موفق در زمینه تلاش برای تحقق حقوق شهروندی
همچنین در این جلسه جانشین بازرسی ستاد صیانت حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور گفت: حقوق شهروندی هم در زمینه ترویج عفاف و حجاب و هم در صیانت از حقوق شهروندی باید مصداق پیدا کنند و در این زمینه صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان بیشترین تکلیف را بر عهده دارند.
علی ملازاده افزود: اصل حجاب و پوشش عفاف؛ حیا است که با کارهای فرهنگی و آموزشی محقق می شوند و حقوق شهروندی در بحث رضایتمندی مردم و کاهش تخلفات است که در این راستا وزارت کشور برنامه هایی تدوین و اجرایی کرده است.
وی بیان داشت: در ارزیابی های صورت گرفته در زمینه حقوق شهروندی استان کرمانشاه از استان های موفق کشور است.
ملازاده افزود: در استان کرمانشاه در راستای افزایش حجاب و عفاف، توجه به محله های آلوده حاشیه نشین، بازرسی مستمر از ادارات و دستگاه های مختلف، گسترش برنامه های شهروندمدارانه در سطح جامعه، هماهنگی با ستاد امر به معرف و نهی از منکر، کاهش فرآیندهای اداری اقدام های موثری انجام داده که جای تقدیر دارد.
وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهای خود با مسئولان در خصوص تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی بر استفاده از ظرفیت های مردمی در کاهش این آسیب ها تاکید دارند و از مسئولان خواسته اند که نهایت تلاش خود را برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اجتماعی و اعتیاد بکار گیرند.
در این جلسه فرمانداران و مدیران اداراتی که در زمینه تحقق حقوق شهروندی تلاش بیشتری داشته اند، مورد تقدیر قرار گرفتند.
3209/8066 تنظیم کننده:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.