به گزارش ایرنا، فریبا محمدیان روز پنجشنبه در نشست مشترک روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان اصفهان و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های این استان افزود: هم افزایی و ریل گذاری برای توسعه ورزش بانوان، هم اینک بصورت مجدانه در کشور دنبال می شود.
وی با اشاره به اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه ها به ورزش اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است تا مسیر حقوقی و قانونی پیشرفت ورزش را در کشور هموار کند.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اختصاص 27 صدم درصد از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش را نیز از جمله گام های مثبت در راه قانونگذاری در توسعه ورزش دانست.
وی همچنین گفت: بدون وجود برنامه ریزی جامعه و فراگیر، تخصیص اعتبارات امکانپذیر نیست.
محمدیان افزود: حتی با وجود منابع و اعتبارات کافی نیز نمی توان انتظار اثربخشی را در عرصه ورزش داشت.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: ابداعات و ابتکارات بانوان بویژه جوانان در عرصه ورزش و همچنین اجرای طرح های ورزشی رویداد محور از نیازهایی است که بانوان باید بیش از گذشته به آن توجه کنند.
وی همچنین گفت: کسب و کارهای کوچک مبتنی بر ورزش را فراموش کرده ایم و همین امر موجب شده است تا درآمدزایی در عرصه ورزش کشور بشدت کاهش یابد.
وی اضافه کرد: ایجاد کسب و کارهای ورزشی می تواند تا حد زیادی هزینه ها و منابع دولتی بسیار محدود حوزه ورزش را جبران کند، برای مثال، اصفهان منطقه ای با قابلیت بسیار زیاد برای توسعه گردشگری ورزشی است و این موضوع می تواند به منبعی معتبر و با ارزش برای درآمدزایی ورزش در این منطقه محسوب شود.
محمدیان ادامه داد: مطالبه بانوان در ورزش، امری شخصی نیست بلکه بر مبنای آموزه های دینی و حقوق شهروندی استوار است.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور اضافه کرد: این برنامه متفاوت از برنامه پنجم توسعه، جایگاه ویژه ای برای ورزش بخصوص ورزش بانوان قائل شده است.
وی همچنین تکمیل و احداث مجموعه های ورزشی توسط بخش خصوصی را که از معافیت مالیاتی برخوردارند، گامی در راه توسعه ورزش کشور برشمرد.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: نهادینه سازی ورزش در خانواده ها و گنجاندن ورزش در اوقات فراغت مردم نیازمند برنامه ریزی جامع و تلاش بیشتر دست اندرکاران است.
وی افزود: ورزش باید جزئی از تفکر خانواده ها باشد زیرا توجه به ورزش نقش شایانی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و کنترل اعتیاد دارد.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، صبح روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان و تجلیل از نخبگان ورزش بانوان شاهین شهر و همچنین برگزاری نشست با روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان اصفهان، وارد این شهر شد.
6020 /6027 * خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.