به گزارش ایرنا ، علیرضا حاجیان زاده چهارشنبه در آئین بهره برداری از مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با قدردانی از راه اندازی این مرکز افزود: هرمزگان با پشتوانه علمی و مجموعه فراهم شده باید میزبان سایر استان ها باشد.
وی ادامه داد: در کنار هدایت دانش آموزان مدارس به استفاده از این امکانات ، مرکز تخصصی علوم کانون هرمزگان به عنوان جاذبه گردشگری کودکان باید به مسافران نوروزی نیز معرفی گردد.
حاجیان زاده توسعه سواد خواندن و تفکر و پرورش استعدادها و خلاقیت کودکان و نوجوانان را 2 هدف اصلی و اساسی کانون دانست و اضافه کرد: این 2 عنصر دانایی و توانایی بچه ها را تقویت کرده و در نهایت مسیر زیستن و زندگی بهتر را برای آنها ترسیم می کند.
به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، 42 فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعریف شده که تعدادی از آنها ماهیت علمی دارد و به نشاط و لذت محیط یادگیری کودکان کمک می کند.
حاجیان زاده ادامه داد: ایجاد جذابیت در محیط یادگیری از دغدغه های مهم آموزش و پرورش است که کانون در آن پیشقدم و پیشتاز شده و در حال الگوسازی برای محیط رسمی آموزش و پرورش است.
وی اظهار امیدواری کرد: با رویکرد یاد شده ، کودکان از ابتدا مفید و کاربردی بودن علوم را احساس کنند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، مانوس شدن کودکان با مباحث خلقت و خداشناسی را از دیگر اهداف راه اندازی مراکز تخصصی علوم دانست .
وی با اشاره به استقبال از طرح کانون - مدرسه که از اول سال تحصیلی 95-96 آغاز شده اظهار داشت: در این طرح ، دانش آموزان ساعاتی را در مراکز کانون گذرانده و در کارگاه ها شرکت می کنند.
حاجیان زاده خاطرنشان کرد: به محض شروع طرح یاد شده ، دانش آموزان مدارس و اولیا از آن استقبال کردند و مراکز کانون شاهد حضور پرشور و ثمربخش دانش آموزان بود.
فاز نخست مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل کانون ، معاون استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
مرکز تخصصی علوم شامل بخش‌ های زیست بوم‌ های جانوری ، با گونه‌ های جانوری تاکسیدرمی و گیاهان هر منطقه ، اکوسیستم‌ های دریایی ، آکواریوم ماهیان ، بخش فیزیک ، شیمی ، زمین شناسی ، رصد نجوم و هوا است.
2094/6048
خبرنگار : هومن محمدکرمی**انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.