به گزارش خبرنگار ایرنا، علیمراد اکبری چهارشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار داشت: در همین باب در قانون برنامه ششم توسعه نیز ظرفیت‌های مناسبی از جمله تامین 85 درصدی اعتبار تاسیسات آبیاری های نوین از طرف وزارت کشاورزی، دیده شده است.
وی با اشاره به اختصاص بیش از 32 میلیارد تومان اعتبار و اوراق مشارکت برای آبیاری تحت فشار در هرمزگان، بیان داشت: هر چه در حوزه آبیاری تحت فشار در استان هرمزگان کار و تعهد ایجاد شود، ما در مرکز حمایت مالی می‌کنیم.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نگاه حوزه کشاورزی استان هرمزگان به اجرای طرح‌های میکرو، تیپ و بهینه‌ گر است، اضافه کرد: هرمزگان در حوزه منابع آبی مشکلات عدیده ‌ای دارد و در این راه مدیریت منابع و مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است.
هرمزگان بیش از 17 سال است که با پدیده خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و با آنکه تابستان امسال را بدون تنش خاص آبی سپری کرده، اما انگار با گذشت زمان ، توان منابع آبی استان برای مقابله با این پدیده به تحلیل رفته و این روزها حال و روز خوشی ندارد.
نزدیک به دو دهه خشکسالی و کم آبی درهرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18 دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135 حلقه چاه بین 30 تا 70 درصد شده است.
بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های باران ‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در میان کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور، استان هرمزگان با 4 میلی‌متر بارندگی در رتبه دوم قرار دارد.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه و مابقی دشت ها نیز شور است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.