سید علی ساداتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با گذشت 10 ماه از سال هیچیک از ادارات مازندران این سهم اعتباری ورزش را به آموزش و پرورش پرداخت نکردند .
وی ادامه داد : پارسال 10 دستگاه اجرایی مازندران بیشتر از 2 میلیارد ریال سهم اعتبار ورزش مجموعه خود را پرداخت کردند .
به گفته معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران براساس ماده 53 قانون الحاقی ، دستگاههای اجرایی مجاز به پرداخت یک درصد از اعتبارات برای ورزش هستند که بخشی از این اعتبارات می بایست به آموزش و پرورش برای تکمیل و توسعه فضاهای ورزش در مدارس داده شود .
وی گفت که پرداخت این سهم بودجه ای بسیار در جبران کمبود فضاها و تجهیزات ورزشی مدارس می تواند اداره کل آموزش و پرورش مازندران را یاری رساند .
*** عقب ماندگی 6 سانتی متری سرانه فضای ورزشی دانش آموزان مازندران
ساداتی به عقب ماندگی 6 سانتی متر مربعی دانش آموزان استان از سرانه فضای ورزشی به نسبت دانش آموزان کشور اشاره کرد و گفت : سرانه ورزشی هر دانش آموز کشور 15 سانتی مترمربع است که این سرانه برای دانش آموزان مازندرانی 9 سانتی مترمربع است.
وی تعداد فضاهای ورزشی ملکی آموزش و پرورش مازندران را 46 سالن اعلام کرد و ادامه داد : از این تعداد 20 سالن در درون مدارس استان وجود دارد که علاوه بر استفاده دانش آموزان همان مدرسه در نوبت های بعدی دانش آموزان دیگر مدارس نیز استفاده می کنند .
ساداتی به در حال ساخت بودن 20 سالن و فضای ورزشی آموزش و پرورش درمازندران اشاره کرد و افزود: بخشی از پایین بودن سرانه ورزشی دانش آموزان استان با بهره برداری این فضاها جبران می شود .
مازندران 520 هزار دانش آموز دارد که در بیشتر از چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/2096

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.