به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان بوشهر با اشاره به روند روبه رشد جذب افراد بیسواد در استان افزود: با سوادی یک شاخص واضح در پیشرفت و توسعه یافتگی یک جامعه است، هر چه آن جامعه پیشرفته تر باشد افراد بیسواد در آن کمتر است.
وی اضافه کرد: کار سواد آموزی باید همراه با تحقیق های میدانی و پژوهشی انجام و برای پیشرفت این کار راهکارهای جدیدی ارائه شود تا درجریان پایش برنامه های کاری قرار بگیرد و افراد بیشتری جذب شوند.
کرمی اضافه کرد: سیاست آموزش و پرورش استان زیرپوشش قرار دادن افراد بیسواد و برگزاری دوره های تکمیلی بیشتری است.
وی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان بر ادامه کار سوادآموزی و باسواد کردن افراد بیسواد در کشور باید با وجود همه کمبودها برای زیرپوشش قراردادن جمعیت بیشتری از افراد محروم از سواد تلاش شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: درسالجاری بیش از 100 درصد سواد آموزان دردوره انتقال جذب شده اند.
غلامرضا دانش فر افزود: همچنین بیش از سه هزار و 805 نفر افراد بیسواد زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند که تلاش می شود این آمار به پنج هزار و 300 نفر در سال جاری برسد.
وی افزود: در سه سال گذشته 10 هزارو 500 نفر بیسواد به کلاسهای سواد آموزی این اداره کل جذب شده اند که 95 درصد به مرحله برگزاری امتحان پایانی رسیده و امتیاز لازم را در کشور کسب کرده اند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در گروه سنی 49-10 سال 96.22 درصد افراد در این استان باسواد هستند که امیدواریم این آمار را به حد مطلوب جهانی برسانیم.
وی به کمبود نیروی انسانی با کیفیت آموزشی اشاره کرد و اظهار کرد: پارسال بیش از 800 نفر آموزش های لازم برای آموزش در مراکز یادگیری محلی فراگرفته اند.
دانش فر، به چالش های پیش رو در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و ادامه داد: بازگشت به بیسوادی، مسدود نبودن ورودی و بالا بودن نرخ بازمانده از تحصیل، تغییر محیط فرهنگی، اقتصادی و آموزشی از مهم ترین چالش های این حوزه است.
وی گفت: نبود کتابهای آموزشی بر اساس گروه سنی افرادبرای باسواد شدن و اختیاری بودن تحصیل در کشور از دیگر مشکلات سواد آموزی است.
دانش فر، به فعالیت های سوادآموزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: 120 نفر از افرادی که از طریق سوادآموزی باسواد شده اند، تحصیلات خود را در مقطع دیپلم، کارشناسی و دکترا به پایان رسانده اند.
وی افزود: کتاب قرآن کریم از سوی سوادآموزان دوره انتقال در استان بوشهر کتابت شده که پس از چاپ در زمان حاضر در سراسر کشور تدریس می شود.
دانش فر، اجرای طرح باسوادی در روستاها، تحت پوشش قرار دادن 500 نفر از اتباع خارجی، تولید برنامه رادیویی و برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه سواد آموزی را از دیگر فعالیت این معاونت در سال جاری بیان کرد.
در پایان این نشست از مسئولان و کارشناسان موفق سواد آموزی و نیز دستگاه های برتر اجرایی در استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.