به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی،اسحاق جهانگیری در این دیدار مرز(465کیلومتر) خراسان جنوبی با افغانستان را یک ظرفیت مناسب و مهم به منظور ایجاد فرصت های شغلی در بخش تجارت مرزی عنوان کرد.
وی افزود: استان از ظرفیت های متعددی برای توسعه و رفع محرومیت برخوردار است.
جهانگیری با بیان اینکه باید پذیرفت، کشور با خشکسالی جدی مواجه است، گفت: در این شرایط، منطقه ای همچون خراسان جنوبی که با کمبود جدی آب مواجه است، نباید به توسعه کشاورزی به عنوان محور توسعه نگاه کند.
معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: باید با ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی، به دنبال تولید با رویکرد صادرات به افغانستان به عنوان یکی از کشورهای هدف صادرات ایران بود.
وی با بیان اینکه راه آهن یکی از مهم ترین نیازها و زیرساخت ها برای توسعه حمل و نقل است، ادامه داد: با تکیه صرف بر بودجه دولتی، ایجاد خطوط ریلی سال های متمادی به طول خواهد انجامید از اینرو باید با استفاده از توان بخش خصوصی و پیمانکاران مجرب و دارای توان مالی و قدرت اجرایی مناسب ، این طرح ها را با سرعت هرچه بیشتر به مرحله اجرا رساند.
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، به ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: این ظرفیت ها نیز می تواند نقش موثری در توسعه استان ایفا کند.
جهانگیری، تصریح کرد: توجه به ظرفیت ها و توانمندی های معدنی خراسان جنوبی می تواند منجر به تحول و اشتغال زایی فراوانی در استان شود.
وی همچنین با تاکید بر اهتمام ویژه دولت نسبت به تامین آب شرب مردم سراسر کشور گفت: این موضوع از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است.
وی از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خواست جلسه ویژه ای برای روستاهای خراسان جنوبی برگزار کند و برای اجرای طرح های اشتغال زا در این روستاها برنامه ریزی جامعی صورت دهد تا منجر به بهبود وضعیت معیشتی مردم روستاها شود.
در این جلسه سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی گزارشی از وضعیت استان و اقدام های صورت گرفته برای حل مشکلات مردم در بخش های مختلف ارایه کرد.
وی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی در دست مطالعه است و در مقابله با کمبود منابع آب نیز اقدام هایی همچون اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در دست اجراست.
همچنین هریک از چهار نماینده استان در مجلس گزارشی از وضعیت استان ارایه کردند و با بیان اینکه کم آبی و خشکسالی، عدم برخورداری از راه آهن، پایین بودن درآمد سرانه و محرومیت هایی از این دست تثبیت جمعیت در روستاها را در معرض تهدید قرار داده است، خواستار توجه ویژه دولت برای رفع محرومیت در استان شدند.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.