برات علی نیا شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رقم از محل اعتبارات ماده 180 تامین می شود، اظهار امیدواری کرد با این رقم در راستای ساماندهی اراضی کشاورزی و طرحهای اقتصاد مقاومتی گام های خوبی برداشته شود.
وی افزود: برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته و یا در حال اجرا است که بخشی از آن در هفته دولت افتتاح شده و بخشی نیز در دهه مبارک به بهره برداری می رسد.
فرماندار بردسکن با اشاره به اینکه 25 درصد از خسارت سرمازدگی اخیر استان مربوط به شهرستان بردسکن بوده است، گفت: سرما 2 هزار و 260 میلیارد ریال به کشاورزی شهرستان آسیب رساند و در برخی مناطق کار به کف بری درختان انار کشید که این باغها تا سه سال دیگر محصول نخواهد داشت.
علی نیا عنوان کرد: در این خصوص جلسه ای با حضور معاون استاندار برگزار و و از صندوق بیمه کشاورزی خواسته شد حمایت های لازم را از کشاورزان خسارت دیده داشته باشد.
وی گفت: مقرر شد در صورت تامین اعتبار از محل ستاد بحران استان بودجه ای برای جبران خسارات کشاورزان آسیب دیده از سرمازدگی به شهرستان اختصاص پیدا کند.
وی میزان بارندگی این شهرستان در سال زراعی جاری را تنها 3.2 میلی متر ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 88 درصد کاهش یافته و از این نظر بردسکن، رتبه سوم خشکسالی و کاهش بارندگی را در استان دارد.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن با 40 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی در 273 کیلومتری مشهد واقع است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
ن/5132

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.