به گزارش ایرنا،حمید طیبی عصر شنبه در حاشیه افتتاح مرحله نخست مرکز آموزشی، تحقیقاتی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود توانمندی این نهاد در تولید فناوری و حوزه پژوهش و برغم اختصاص بودجه و هزینه کرد اعتبار از سوی برخی سازمان ها در انجام طرح های پژوهشی، از نتایج تحقیقات پژوهشی این نهاد به صورت مطلوب بهره برداری نمی شود.
وی علاقه برخی رئیسان به خرید کالا از خارج و نبود اعتماد به تولیدات داخلی را دلیل عدم استقبال بهره برداران از نتایج پژوهش های جهاددانشگاهی عنوان کرد.
طیبی در ادامه حذف تحریم ها را از برنامه های دولت یادآور شد و آن را عاملی در انتقال تکنولوژی از خارج به داخل کشور دانست و گفت نباید رفع تحریم ها به منزله ورود بی برنامه محصولات و کالاهای خارجی به کشور تلقی شود و باید از این فرصت در مسیر انتقال، ارتقا و تولید تکنولوژی داخلی بهره برداری کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در سند علمی کشور که در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده، بر انتقال فناوری خارجی به داخل کشور در پروژه های تکرار پذیر تاکید شده است.
طیبی افزود: در این سند مسئولیت این امر با پنج موضوع به جهاددانشگاهی محول شده است.
وی ساخت تجهیزات ریلی براساس تکنولوژی ابزار وارداتی، تجهیزات تولید آب شیرین، ابزار و فناوری های صنعت نفت و گاز را نمونه ای از جمله این موضوعات برشمرد.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی فعالیت های خود را بر پایه توسعه علم و فناوری در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی بنا نهاده و در این زمینه بخصوص در تولید فناوری های مرتبط با صنعت نفت، ساخت دکل های حفاری، تجهیزات و تولید مواد شیمیایی مورد نیاز کشور موفق عمل کرده است.
وی همچنین انجام فعالیت های پژوهشی اندک اما در مقیاس عظیم در سطح ملی را از برنامه های آتی این نهاد فرهنگی عنوان کرد.
رییس جهاد دانشگاهی کشور برای شرکت در افتتاح ساختمان جهاد دانشگاهی چهارمحال وبختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
خبرنگار: شکوفه سلیمانی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
8125/6021،

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.