به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سرجمع بودجه امسال برخی ردیف های اعتباری مربوط به راه ها، اجرای شبکه فاضلاب و آبرسانی روستایی در سطح ملی کاهش داشته است.
وی افزود: به همین منظور مدیران دستگاه های اجرایی در رایزنی با وزارتخانه ها نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: البته مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری رایزنی هایی را با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انجام داده است.
وی یادآور شد: بر این اساس تلاش می شود تا در سر جمع اعتبارات ملی ردیفی برای توسعه استان های محروم مانند چهارمحال و بختیاری اضافه شود.
سلیمانی همچنین با اشاره به ضرورت شفاف سازی اقدامات دولت یازدهم گفت: مسئولان چهارمحال و بختیاری نسبت به اطلاع رسانی از خدمات دولت در بخش های مختلف اقدام کنند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: مسئولان همچنین علاوه بر انعکاس دستاوردهای دولت تدبیر و امید انتقادات و ایرادات منطقی، علمی و منصفانه را بپذیرند.
وی افزود: مدیران هنگام حملات مغرضانه، سیاسی، غیرعقلانی و غیرمنصفانه، حمایت منطقی داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اکنون همبستگی، تعامل و وحدت رویه مطلوبی بین مردم، مسئولان و قشرهای مختلف استان برقرار شده است.
وی یادآور شد: دولت یازدهم در سه سال گذشته توجه ویژه ای به توسعه مناطق محروم و غیر برخوردار کشور به ویژه چهارمحال و بختیاری داشته است.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و ارتقای شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در چهارمحال و بختیاری بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال آینده 15.4 درصد رشد دارد.
حبیب الله وفایی این در حالی است که بودجه تملک دارایی های سرمایه ای کشور 12.7 درصد رشد دارد.
وی اعتبار امسال تملک دارایی های سرمایه ای چهارمحال و بختیاری را 780 میلیارد ریال دانست و افزود: این مبلغ در سال آینده به 900 میلیارد ریال افزایش می یابد.
وفایی به رشد 20.7 درصدی اعتبارات هزینه ای چهارمحال و بختیاری در سال 1396 اشاره و تصریح کرد: این مبلغ امسال یکهزار و 440 میلیارد ریال بوده و در سال آینده به یکهزار و 740 میلیارد ریال افزایش خواهد داشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اعتبارات هزینه ای بخش حقوق و مزایا استان با 33 درصد رشد از 8 هزار و 130 میلیارد ریال امسال به 10 هزار و 740 میلیارد ریال در سال آینده افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: اعتبارات هزینه ای بخش سایر چهارمحال و بختیاری در سال آینده برابر 668 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وفایی گفت: این مبلغ نسبت به امسال که 637 میلیارد ریال بوده 4.9 درصد رشد نشان می دهد.
اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی 11 طرح استان شامل الحاق یک محله به شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد، کاهش زمین کارخانه آهک هیدراته استان از 90 به 61.2 هکتار و احداث اتاقک های کارگری و نگهبانی در باغات استان را تصویب کردند.
تصویب 9 طرح دیگر شامل احداث طرح طوبی، پرورش گوسفند داشتی، گوساله، بوقلمون، ملکه زنبور عسل و گاو شیری نیز به جلسه بعدی شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری موکول شد.
طرح مدیریت جامع تالاب بین المللی چغاخور از توابع شهرستان بروجن نیز به منظور بررسی کارشناسی و علمی به کمیته تخصصی ارجاع داده شد تا در صورت موافقت برای تصویب درجلسه آتی شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری ارائه شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7362/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.